nierkanker

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
marietaerts
Lid

nierkanker

Berichtdoor marietaerts » Vr 29 Mar 2019 09:07

Hoi,

Ik ben nieuw en zoek lotgenoten. Mijn man is 57 jaar, heeft al een tijd last van zijn onderrug. In december begon hij te hoesten, van de huisarts antibiotica gekregen, maar dat hielp niet. In januari heeft de huisarts hem naar het ziekenhuis gestuurd voor een echo, daar zagen ze dat hij een tumor aan zijn nier had van 10 cm. We zijn toen naar het Maasstad ziekenhuis gegaan en daarop volgde een ct-scan en ct van de longen. Ze zeiden dat de tumor alleen in zijn nier zat en dat hij verder geen uitzaaiingen heeft. In afwachting voor een afspraak met een Uroloog mocht hij weer naar huis. Een paar dagen later kreeg hij 40 koorts, we konden naar de spoedeisende hulp komen en hij werd opgenomen. Een operatie werd gepland en dat zou hij opknappen en de koorts weg zijn. De uroloog die hem geopereerd had belde mij en ze zei dat de operatie goed gegaan was en dat hij verder schoon was. Na de operatie kreeg hij weer koorts, weer naar de spoedeisende hulp. Onderzoeken zoals een ct-scan en foto's leverde niets op, alles was goed zeiden ze. Ik heb er toen op aangedrongen de ze heel snel een pet- of botscan moesten doen. We zitten in een rollercoaster en het is verschrikkelijk, je bent zo boos en machteloos. Na 5 dagen kreeg hij een pet-scan. 's Middags kregen we slecht nieuws, het is uitgezaaid in zijn bekken en ruggewervels. En dat is de slechtse prognose van nierkanker. Ze gingen een botpunctie doen en daar heeft mijn man een trauma van overgehouden. Het was vreselijk pijnlijk en nu nog steeds. De oncoloog van het Maasstad ziekenhuis nam vorige week donderdag contact op met het Erasmus MC of we met spoed konden komen. De andere dag konden we komen en daar hebben ze een paar onderzoeken gedaan. Gisteren 26 maart heeft mijn man in het Erasmus MC het eerste immunoinfuur gehad met nivolumab/ipilimumab. Er werd gisteren ook gezegd dat als het infuus niet helpt dat ze verder niets kunnen doen, alleen de pijn verlichten tot hij overlijd. Hij is eigenlijk te laat, omdat zijn conditie niet meer zo goed is. Ze bestralen ook geen botten, omdat ze dat nooit doen in combinatie met immunotherapie. Ze geven hem niet langer dan een half jaar te leven. Hij heeft nu morfine, maar kan al bijna niets meer, omdat hij zoveel pijn heeft in zijn rug ondanks de morfine. Het is zo verschrikkelijk, verpletterend, onwezenlijk. Mijn man praat er niet over, maar ik heb wel heel erg behoefte aan gesprekken met lotgenoten.
groetjes Mariet

Tim
Lid

Re: nierkanker

Berichtdoor Tim » Ma 08 Apr 2019 21:54

Quote: heeft al een tijd last van zijn onderrug. In december begon hij te hoesten, van de huisarts antibiotica gekregen, maar dat hielp niet.

De last van de onderrug komt van de "nier probleem".
Hoesten komt niet van de longen, maar komt ook van de Nier.
Dit ziekte is geen ontsteking, de antibiotica is geen oplossing maar het verergert het ziekte waar later een "tumor" in de nier diagnose.

De probleem is in de nier, maar de oorzaak is niet de Nier. Daarom de nier verwijdering lost het probleem niet op, integendeel alleen maar erger dat meer uitzaaiingen gevonden. :idea:

Terug naar “Vraag en antwoord”