spier/gewrichtspijn

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
fwibier
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: Wo 05 Jun 2002 13:38
Locatie: Geldrop

spier/gewrichtspijn

Berichtdoor fwibier » Wo 12 Jun 2002 11:16

Hoi, Mijn naam is Frank en ik ben herstellende van een CHOP kuur ter behandeling van mijn Non-Hodgkin lymfoom. Alles gaat vooralsnog voorspoedig. Een aantal bijwerkingen van chemo is wel bekend. De laatste weken heb ik vrij veel last van mijn rechterarm waar de infuus is gezet voor de CHOP, een soort spierpijn. De andere arm is OK. Wie heeft hier ervaring mee?

marielle Lips
Administrator
Berichten: 10
Lid geworden op: Vr 26 Apr 2002 10:32

Re:spier/gewrichtspijn

Berichtdoor marielle Lips » Wo 12 Jun 2002 13:19

hoi Frank

ik heb zelf hodgkin gehad en een andere kuur. Mopp-abv.. 8x.. ik heb zelf erg veel last gehad van de infuus-arm... pijnen waarvoor ze me zelfs morfine voorgeschreven hebben op het laatst (wat ik nooit genomen heb hoor;) stom maar ik was toch best huiverig voor de bijwerkingen) Als het werkelijk van je bloedvaten komt, is er volgens mij weinig aan te doen. Ik heb ooit ns gehoord dat heroduïd goed spul was voor pijnlijke vaten. Deze creme word ook gebruikt bij flinke bloeduitstortingen... om ze sneller te laten verdwijnen. Misschien kun je dat eens proberen. Maar beter nog; laat het je arts even weten. Mocht er echt wat beschadigd zijn, wat nog te herstellen is, dan kun je daar beter zo snel mogelijk achteraan gaan.
Kunnen ze er nix aan doen.... tja het gaat vanzelf over. en je vaten zullen zich langzaam herstellen. Pak eventueel paracetamol voor de pijn. Dat kan nooit kwaad.
gr Marielle

Gast

Re:spier/gewrichtspijn

Berichtdoor Gast » Vr 02 Aug 2002 23:41

Ik ben behandeld voor de ziekte van Hodgkin met o.a. 6 chemokuren(MOPP-ABV) Tijdens de behandelingen heb ik veel gewrichtspijnen gehad in m.n. knieen, rug en armen.(de internist kon geen verklaring geven hiervoor.) Ik gebruikte behoorlijk wat morfine maar t hielp niets.
Aan 1 arm had ik ook veel pijn en kon deze arm niet meer strekken.
Ik heb er veel mee geoefend.(strekken en buigen) Nu: bijna 4 maanden na de laatste chemo kan ik mijn arm weer strekken, en het gaat steeds beter. Ik denk dat het een tijdelijke beschadiging van spierweefsel is.Klinkt gek, maar t is fijn te horen dat ik niet de enige ben met deze klachten.Chantal.


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten