lymfeklierkanker

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
senna
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Do 30 Jun 2005 09:36

lymfeklierkanker

Berichtdoor senna » Do 30 Jun 2005 09:45

Hallo

Gisteren hebben we gehoord dat mijn moeder kanker heeft in de lymfeklieren maar ze zijn erg positief omdat het met medicijnen goed valt te behandelen maar dat zullen we vandaag allemaal wel te horen krijgen.Ze heeft 3 dikke klieren achter haar maag en ook nog wat minder dikke in haar liezen, andere organen zijn goed dat was erg positief. Ze krijgt nu een beenmergpunktie in haar heup. Wie heeft hier ervaring mee of kan mij meer vetellen.
Gr. Senna

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Do 30 Jun 2005 10:32

hoi Senna,

wat wil je weten? Heeft je moeder hodgkin of non hodgkin? Ik verwacht non hodgkin. Beiden staat voor kanker aan de lymfeklieren, alleen komt hodgkin vaker voor bij jongeren dan non hodgkin. Non hodgkin komt zowiezo veel vaker voor. Beiden zijn echter goed te behandelen inderdaad.
De beenmergpunctie word meestal als pijnlijk ervaren. Echter er zijn ook gewoon artsen die het erg goed kunnen, waardoor het niet zo veel pijn doet.. ik vond het ontzettend meevallen... maar de meesten vinden het gewoon pijnlijk, ik hoop dat het voor je moeder mee gaat vallen!

Verder is er hier op het forum ook een kopje: hodgkin en non hodgkin. Daar kun je je vragen ook stellen.. en misschien vind je daar al antwoorden in eerder gestelde vragen.

Ik kan in elk geval nog als tip meegeven; word lid van de patientenvereniging; De LVN; lymfeklierkankervereniging nederland. Wanneer je lid word krijgt je het boek: de erfenis van thomas hodgkin. Dit is een boek, speciaal geschreven voor patienten en hun familie met informatie over de ziekte in 'gewone mensentaal' . ( www.kankerpatient.nl/lvn ) Je kan natuurlijk ook het boek alleen kopen, of ervoor kijken in de bieb. Ik heb in elk geval erg veel aan het boek gehad, ondanks dat ik het pas laat vond; ik was al 3 maanden aan het kuren, maar toen werden me veel dingen duidelijker.

maar oke,
als je nog specifieke vragen hebt, stel je ze maar!

en heel veel sterkte, voor jou en voor je moeder!

Jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

Stien
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Zo 27 Jul 2003 14:21

Berichtdoor Stien » Ma 18 Jul 2005 18:53

Hoi Senna,

ik zie dat je al wat informatie hebt gekregen.
Ik wil je wel nog even een hart onder de riem steken: mijn vader was non-Hodgkin patiënt, diagnose begin 2000. Hij is nu al 4.5 jaar in remissie en het gaat nog altijd goed. Je ziet: het hoeft niet altijd fout te lopen.
De behandeling bij mijn vader is een lang verhaal (hij had ook nog prostaatkanker, twee weken voor de non-Hodgkin gediagnosticeerd), maar als je nog vragen hebt mag je me altijd mailen.

Groetjes en veel sterkte
Stien


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten