Vraag over gezwel op de longen

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
michaelmyers
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 14 Dec 2005 20:41

Vraag over gezwel op de longen

Berichtdoor michaelmyers » Wo 14 Dec 2005 20:44

Hallo,

Mijn vader is er 58 en men heeft ontdekt dat hij op één van de longen een gezwel heeft. Nu gaat men onderzoeken welk soort van gezwel het is. Als dit goedaardig is, dan kan men dit toch operatief verwijderen en is het toch mogelijk dat hij nog jaren kan leven, correct? En als het kwaadaardig is, spreken we dan dadelijk van longkanker, ja of nee?
Graag jullie interactie!!
Bedankt reeds.

Groetjes,

MM.

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Wo 14 Dec 2005 22:16

Helaas ligt het niet zo simpel denk ik (ik ben overigens geen arts onthoud dat altijd).. als het goedaardig is, dan kan het mogelijk operatief weggehaald worden. Maar ik weet niet in hoeverre ze 'gemakkelijk' in je longen kunnen snijden zeg maar. Soms zijn plekken moeilijk bereikbaar etc.
Is het kwaadaardig dan kan het longkanker zijn, maar het kan ook een uitzaaiing zijn van een ander soort kanker. En dan kan het positief zijn (zelfs al is het een uitzaaiing, de ene kanker is beter te behandelen dan de ander) maar dat kan ook negatief zijn.

maar ik hoop dat het een goed te opereren goedaardige tumor is.. en dat jullie snel meer weten.. deze onzekere tijd is verschrikkelijk...

sterkte,

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

Gebruikersavatar
sjelly
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: Do 22 Sep 2005 10:16
Locatie: Haarlem
Contact:

longkanker

Berichtdoor sjelly » Do 15 Dec 2005 10:30

Heb zelf ook een tumor die niet weggehaald kan worden
maar door bestralingen en chemo is er best wel wat aan te doen

sterkte met je PA en je familie
begin de dag met een lach

p leenstra

longkanker

Berichtdoor p leenstra » Di 03 Jan 2006 22:48

kwaadaardig noem je alijd kanker, indien het dat is , is een operatie wel mogelijk als de tumor beperkt blijft tot bijv 1 long of 1 kwab.
andere mogelijkheden zijn bestraling en chemotherapie
het verschil tussen goed en kwaadaardig is dat een kwaadaardige tumor kan ingroeien in ander weefsel en kan uitzaaien, een goedaardig gezwel blijft zich houden aan bepaalde begrenzingen.
als je nog meer wilt weten kijk op www.longkanker.net

marykuypers
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: Wo 18 Feb 2004 22:54

Re: longkanker

Berichtdoor marykuypers » Di 03 Jan 2006 23:19

p leenstra schreef:kwaadaardig noem je alijd kanker, indien het dat is , is een operatie wel mogelijk als de tumor beperkt blijft tot bijv 1 long of 1 kwab.
andere mogelijkheden zijn bestraling en chemotherapie
het verschil tussen goed en kwaadaardig is dat een kwaadaardige tumor kan ingroeien in ander weefsel en kan uitzaaien, een goedaardig gezwel blijft zich houden aan bepaalde begrenzingen.
als je nog meer wilt weten kijk op www.longkanker.net



Hoi Hoi

Je hebt een link geplaatst maar die doet het niet!

Groet Mary

p leenstra

Berichtdoor p leenstra » Wo 04 Jan 2006 23:37

sorry het is www.longkanker.info


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten