Goedenmiddag,
Ik moet voor school een presentatie geven over verschillende soorten kanker.
Nou is mijn vraag of er enig verschil is tussen Leukemie en Beenmergkanker en dan graag ook welke?
Aangezien leukemie bloedkanker is en deze bloedcellen gevormd worden in het beenmerg was ik daar zeer benieuwd daar.
alvast bedankt,
Wouter.
Leukemie & Beenmergkanker
hoi Wouter,
voor mij is niet helemaal duidelijk wat nou daadwerkelijk beenmergkanker is. Ik dacht altijd dat dat de ziekte van Kahler en de ziekte van waldenstrom was. Dat zegt ook de kwf site. Echter leukemie lijkt er ook onder te vallen en waldenstrom is ook weer een vorm van non -hodgkin = lymfeklierkanker.
dus tja... je vraag is een beetje moeilijk te beantwoorden voor mij. Maar misschien dat er iemand anders wat weet?
mijn antwoorden komen overigens dus via google van o.a de kwf site
groetjes jodyi
voor mij is niet helemaal duidelijk wat nou daadwerkelijk beenmergkanker is. Ik dacht altijd dat dat de ziekte van Kahler en de ziekte van waldenstrom was. Dat zegt ook de kwf site. Echter leukemie lijkt er ook onder te vallen en waldenstrom is ook weer een vorm van non -hodgkin = lymfeklierkanker.
dus tja... je vraag is een beetje moeilijk te beantwoorden voor mij. Maar misschien dat er iemand anders wat weet?
mijn antwoorden komen overigens dus via google van o.a de kwf site
groetjes jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*
Terug naar “Vraag en antwoord”