Hoi allemaal,
Ik heb een vraag over wat met kanker te maken heeft. Mijn vader heeft een aantal jaar geleden kanker gehad, 2 keer. Hij heeft ook dingen aan zijn longen enz. Hij moet ook vaak medicijnen slikken. Prednison enz. Maar van prednison word je dik. Nou heb ik een vraag aan mensen die kanker hebben, hebben gehad of mensen kennen.
Hoe zou je nou weer goed kunnen afvallen, want een dieet is niet echt een goede oplossing vind ik?
Ik hoop dat iemand daar antwoord op kan geven.
Groeten van Diana.
kanker en afvallen
echt afvallen in zo'n situatie met medicatie is denk ik alleen goed en gezond mogelijk met behulp van een dietiste. Die weet waar ze op moet letten en als het een dietiste in het ziekenhuis is, dan is deze ook heel goed gewend aan medicatie en de bijwerkingen daarvan.
sterkte voor je vader verder,
jodyi
sterkte voor je vader verder,
jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*
hoi Diana,
ik heb zelf lymfeklierkanker gehad en ken ook veel lotgenoten met hetzelfde probleem als je vader. Velen hebben ook prednison gehad en het afvallen nadien was voor een heleboel een groot probleem. Bij mij gingen de bijgekomen kilo's er gelukkig na een tijdje vanzelf af. Maar dat waren maar 5 kilo's en ik denk ook dat ik gewoon geluk heb gehad want wat ik hoor is het meer regel dan uitzondering dat de kilo's er maar moeilijk af gaan. En juist omdat je lichaam natuurlijk al een hoop te verduren heeft gehad, is het zo belangrijk om onder goede begeleiding af te vallen. Zodat je niet straks met tekorten zit van het 1 of het ander.
groetjes jodyi
ik heb zelf lymfeklierkanker gehad en ken ook veel lotgenoten met hetzelfde probleem als je vader. Velen hebben ook prednison gehad en het afvallen nadien was voor een heleboel een groot probleem. Bij mij gingen de bijgekomen kilo's er gelukkig na een tijdje vanzelf af. Maar dat waren maar 5 kilo's en ik denk ook dat ik gewoon geluk heb gehad want wat ik hoor is het meer regel dan uitzondering dat de kilo's er maar moeilijk af gaan. En juist omdat je lichaam natuurlijk al een hoop te verduren heeft gehad, is het zo belangrijk om onder goede begeleiding af te vallen. Zodat je niet straks met tekorten zit van het 1 of het ander.
groetjes jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*
Hoi Jodyi,
Oh, dat is ook niet zo leuk. Gaat het nu wel wat beter?
Ja, volgens mij hebben veel mensen dat ze het er niet meer afkrijgen enz. Ik denk ook dat het beter is sowieso onder begeleiding van iemand, iemand die er verstand van heeft.
Waar heeft u al die londgenoten gevonden?
Groeten van Diana.
Oh, dat is ook niet zo leuk. Gaat het nu wel wat beter?
Ja, volgens mij hebben veel mensen dat ze het er niet meer afkrijgen enz. Ik denk ook dat het beter is sowieso onder begeleiding van iemand, iemand die er verstand van heeft.
Waar heeft u al die londgenoten gevonden?
Groeten van Diana.
hoi Diana,
er zijn zowiezo hier op het forum heel wat mensen en verder heel veel in de emailgroepen. Voor op de pagina www.diagnose-kanker.nl vind je er meer informatie over bij mailgroepen,
groetjes Jodyi
er zijn zowiezo hier op het forum heel wat mensen en verder heel veel in de emailgroepen. Voor op de pagina www.diagnose-kanker.nl vind je er meer informatie over bij mailgroepen,
groetjes Jodyi
Terug naar “Vraag en antwoord”