Hallo
Mijn pa (49 jaar) had gisteren weer een chemokuur en kwam gisteravond thuis met nieuwe medicamenten tegen de pijn waarmee hij sedert een 2 tal maanden kampt. Er zitten klieren rond zijn maag en slokdarm die erg ontstoken zijn en die constant groeien, en dit veroorzaakt de erge pijn. Gisterenavond keek ik naar de medicijnendoosjes die hij voorgeschreven kreeg van de oncoloog, en daar zat MS Direct bij: morphine sulfaat. Wat moet ik hieruit afleiden? Is dit stilaan het einde van het einde, als ze met morfine beginnen of zou er dan misschien toch nog een beetje hoop zijn? Kunnen ze dat nog afbouwen of is het zo dat ze, eenmaal mee begonnen, dat de dosis altijd maar sterker zal moeten worden?
Toen ik dit zag heb ik niets durven zeggen tegen mijn moeder of vader, uit angst dat zij op dezelfde manier zouden reageren als ik. Ik heb de ganse nacht alweer geen oog dicht gedaan, en weet niet meer waar ik het heb. Heeft iemand hiermee ervaring?
Ik zou het erg appreciëren mocht ik iets horen, negatief of positief. Dan weet ik tenminste waar mijn pa staat. Dank je voor een antwoordje.
Stefanie
gisteren begonnen met morfine
hoi stephanie
over je vraag over de morfine.
Mijn vader had ook ontzettend veel pijn toen de kanker net gediagnoseerd was en gebruikte ook toen morfine om de pijn te verlichten.
Maar na dat de kuren aansloegen en de tumor minder werd is hij daar ook weer mee gestopt.
Nu is mijn vader vorige week wel overleden maar hij heeft geen morfine meer nodig gehad.
Dus het wil niet zeggen dat als je eenmaal met morfine begint dat je er ook altijd aan vast blijft zitten
vr groet sannie
Mijn vader had ook ontzettend veel pijn toen de kanker net gediagnoseerd was en gebruikte ook toen morfine om de pijn te verlichten.
Maar na dat de kuren aansloegen en de tumor minder werd is hij daar ook weer mee gestopt.
Nu is mijn vader vorige week wel overleden maar hij heeft geen morfine meer nodig gehad.
Dus het wil niet zeggen dat als je eenmaal met morfine begint dat je er ook altijd aan vast blijft zitten
vr groet sannie
hoi,
ik denk niet dat dat pr se wil zeggen dat je vader geen kansen meer heeft. Mijn vader had ook kanker. In het begin kreeg hij morfine tegen de pijn (rugpijn), dat is later weer afgebouwd. Helaas is ook mijn vader 20-11 j.l. overleden. Hij had op het laatswel weer morfine, maar dan inderdaad dat het elke keer opgehoogt werd. Dit was omdat mijn vader gewoon geen overlevingskans meer had. Een soort van passieve euthanasie dus. Maar dat ging allemaal in overleg. Misschien kun je het aan een arts vragen? Dan heb je in ieder geval zekerheid en maak je je in ieder geval niet onnodig druk om iets wat niets hoeft te betekenen. Veel succes.
groetjes kailey (22)
ik denk niet dat dat pr se wil zeggen dat je vader geen kansen meer heeft. Mijn vader had ook kanker. In het begin kreeg hij morfine tegen de pijn (rugpijn), dat is later weer afgebouwd. Helaas is ook mijn vader 20-11 j.l. overleden. Hij had op het laatswel weer morfine, maar dan inderdaad dat het elke keer opgehoogt werd. Dit was omdat mijn vader gewoon geen overlevingskans meer had. Een soort van passieve euthanasie dus. Maar dat ging allemaal in overleg. Misschien kun je het aan een arts vragen? Dan heb je in ieder geval zekerheid en maak je je in ieder geval niet onnodig druk om iets wat niets hoeft te betekenen. Veel succes.
groetjes kailey (22)
Terug naar “Vraag en antwoord”