borstkanker

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Talleke
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 09 Jan 2007 22:14
Locatie: Berchem

borstkanker

Berichtdoor Talleke » Do 11 Jan 2007 17:47

Hoi allemaal,
Zoals ik reeds eerder schreef heeft mijn tante sinds 3 jaar borstkanker die nu tot in de hersenen is uitgezaaid. Vandaag stelde de dokter haar voor om alsnog de 2 resterende zwaartse chemo's te geven en bijkomend een cateter te plaatsen in de rug via waar ze dan chemo zullen geven voor haar hoofd. Bijkomend zoude dan ook de hersenen nog bestraald worden. dit zou haar leven kunnen rekken met max. 1 jaar. Toch werd ze eergisteren met spoed opgenomen met uitdrogingsverschijnselen omwille van het constant overgeven en bijna niets meer eten. Wie heeft hier ervaring mee. Zou dit echt nog de moeite lonen of raden we haar beter aan om het hierbij te laten en af te wachten. Ze is zich heel bewust dat haar einde nadert.
Gisteren was nog doodziek en bijna opgegeven vandaag was ze weer springlevend, zou dit een opvlakkering zijn of is ze inderdaad aan de betere hand ?

Ik wacht vol ongeduld op jullie reacties.

Sterkte aan iedereen die aan deze vreselijke ziekte lijdt.

Talleke

maritzwemmer
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: Zo 30 Jul 2006 19:15
Locatie: Zandvoort

Berichtdoor maritzwemmer » Ma 15 Jan 2007 00:17

Ik kan je geen raad geven. Ik denk dat ze toch zelf moet beslissen en dat jullie haar kunnen steunen door te zeggen dat je achter haar beslissing staat. Het gaat om haar leven, om wat zij wil. Voor de een is een verlenging van een jaar waardevol voor de ander een verlenging van 2 maanden. Het gaat erom wat voor haar belangrijk is.
Ik wens je heel veel sterkte,

Groetjes Marit

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Ma 15 Jan 2007 20:45

Beste Talleke,

Net zoals Marit al zegt, zal je tante zelf de beslissing moeten nemen.
Wat je in ieder geval mee moet laten wegen, is hoe is de kwaliteit van leven bij de behandelingen.
Ofwel mocht het zo zijn, dat ze heel erg ziek van de behandelingen wordt, weegt dat dan op tegen de verlening in tijd?
Ook al kiest je tante voor behandeling, als deze behandeling tegenvalt, kan ze altijd stoppen.
Bij mijn man heeft de pallitatieve chemo goed gewerkt, hij heeft geluk gehad en een paar maanden langer geleefd met behoud van kwaliteit van leven.
Als ik voor mezelf praat, kies ik (op dit moment) eerder voor kwaliteit van leven, dan langer te leven.
Veel sterkte.

Liddy

taratoet
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Do 06 Sep 2007 11:09

Berichtdoor taratoet » Do 06 Sep 2007 11:20

ik heb ook borstkanker :cry:


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten