Alvleesklier kanker?

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Perry
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Vr 02 Mar 2007 19:16

Alvleesklier kanker?

Berichtdoor Perry » Vr 02 Mar 2007 19:29

Allereerst wil ik zeggen dat ik heel erg bang ben en ik hoop dan ook dat ik wat duidelijkheid kan krijgen op dit forum.

Ik heb dus sinds novemeber vorig jaar pijn gekregen in mijn linkerzij.
Ongeveer 2 keer per dag had ik daar een gevoel van zeurende pijn dat ongeveer 1 minuutje duurde. Drie maanden later heeft de pijn zich over mijn hele buik verspreid en naar mijn rug en onderrug en linkerbeen.
De pijn is niet exreem, dus niet dat ik er snachts wakker van word enzo maar het is gewoon een zeurende pijn.
Ben naar de huisarts geweest en dacht dat het iets met de darmen was dus kreeg een laxeermiddel. Als ik er 2 week daarna nog last van had moest ik terugkomen en zouden we een ECHO laten maken.

Komende dinsdag kan ik dus weer terecht maar ik heb ondertussen op het internet gezocht naar een verklaring voor mijn pijn en ik ben zo ongeloofelijk bang geworden.
Ik kwam op een site die de klachten van alvleesklierkanker beschreven en behalve geelzucht en gewichtsverlies heb ik van alle klachten last zoals bijvoorbeeld onregelmatige ontlasting en dunne(geen diaree) ontlasting waar ik normaal nooit last van had. Verder soms moeite met slikken, pijn op de plaasten die het meest voorkomen(er word ook letterlijk zeurende pijn beschreven)

Wat het nog erger maakt is dat ik al engie tijd problemen heb met mijn alvleesklier. Een jaar of wat terug werd er nog bekend dat hij te langzaam werkte enzo dus msichien ben ik wel doodziek.
Alle onderzoeken die ik nog zal krijgen kunnen weken of zelfs maanden duren voordat ik pas zekerheid heb wat er aan de ehand is en daar ben ik zoo bang voor.

Vanmiddag stond ik in mijn kamer en ik dacht bij mezelf: Het is voorbij. Ik ga dood. Binnen een halfjaar.
Ik ben zo bang. Zou iemand mischien met me willen praten? Ik weet bjna zeker dat ik deze ziekte heb want het kan geen toeval zijn dat ik bijna alle klachten heb.

P.S Ik ben 20 jaar en mijn moeder is ook gestorven aan kanker.

starfleet
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:31

Berichtdoor starfleet » Vr 02 Mar 2007 23:40

Alvleesklierkanker komt zelden of nooit voor bij mensen van 20 jaar. De kans dat het met je darmen niet goed zit (en dan bedoel ik geen darmkanker!!) is vele en vele malen groter. Ik snap dat je je ongerust maakt en dat je gaat zitten zoeken op het net en lopen malen, maar ik hoop toch dat je het een beetje van je af kunt zetten en rustig het onderzoek afwachten. Je druk maken heeft ook invloed op hoe je je voelt en hoe je pijn/ongemak ervaart.

Geef tijdens het onderzoek aan, dat je heel bang bent voor alvleesklierkanker, dan kunnen ze je waarschijnlijk al heel snel geruststellen.

Veel sterkte en beterschap met je klachten, maar ik heb er alle vertrouwen in dat je geen alvleesklierkanker hebt.

Anne

Perry
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Vr 02 Mar 2007 19:16

Berichtdoor Perry » Za 03 Mar 2007 13:28

Dat doet me echt heel veel goed om te horen.
Ik heb zelf ook al nagedacht en ik vond ook dat 20 jaar nog erg jong was om zoiets te krijgen maar ik rook wel heel erg veel en ja dat ik al 3 maandne last heb van mn buik is toch niet erg gezond. Natuurlijk kan het iets anders zijn maar omdat die symptonen er zoveel op lijken...........

Nou ja we zullen zien. Het voelt soms ook meer aan als spierpijn dan echte pijn. Is dat ook zo met alvleesklier kanker?

Hartelijk bedankt voor je hoopvolle berichtje in ieder geval. Stelt me in ieder geval wat meer gerust.

starfleet
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:31

Berichtdoor starfleet » Za 03 Mar 2007 17:21

Perry schreef:
Hartelijk bedankt voor je hoopvolle berichtje in ieder geval. Stelt me in ieder geval wat meer gerust.


Stop je wel met roken als het onderzoek achter de rug is :wink: Twintig jaar, je kan nu nog redelijk gemakkelijk ervan af en is het beste wat je kunt doen voor je gezondheid, je portemonnee en je verdere leven. Als er iets is waarvan bewezen is dat het de kans op diverse soorten kanker verhoogt is het wel roken. En hoe langer je rookt hoe meer riscico. Op je twintigste is er nog geen schade en als die er is, herstelt dat snel.
www.ikstopnu.nl



Anne

Perry
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Vr 02 Mar 2007 19:16

Berichtdoor Perry » Za 03 Mar 2007 17:53

Ik ben zeker van plan om te stoppen.
Het domme is dat ik in november ben gestopt ongeveer rond de tijd dat de pijn begon.
Juist omdat de pijn na 2 maanden van kwaad tot erger ging ben ik weer begonnen helaas maar ik heb mezelf inderdaad voorgenomen om METEEN te stoppen zodra de conclusie is dat er niks (ernstigs) met me aan de hand is.
Sterker nog ik zit erover te denken of ik vannacht al ga stoppen(heb ik vorige week over nagedacht) alleen ik weet niet of ik wel tegen de stress kan op dit moment. Als ik een week niet rook en ik heb nog steeds pijn vrees ik mischien het ergste en steek ik er eentje op onder het mom: Het is toch al te laat.

Ik weet dat ik een beetje panisch en ietwat kinderachtig overkom met mijn angsten maar ik heb nu eenmaal nog nooit iets gehad met mijn lichaam. Een keertje verkouden en een enkele keer koorts of griep maar meer dan dat nog nooit. Vandaar dat ik zo reageer op mijn pijn.

Nogmaals bedankt;)

starfleet
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:31

Berichtdoor starfleet » Zo 04 Mar 2007 07:48

Perry schreef:
Ik weet dat ik een beetje panisch en ietwat kinderachtig overkom met mijn angsten maar ik heb nu eenmaal nog nooit iets gehad met mijn lichaam. Een keertje verkouden en een enkele keer koorts of griep maar meer dan dat nog nooit. Vandaar dat ik zo reageer op mijn pijn.

Nogmaals bedankt;)


Uit ervaring weet ik dat je beter kan stoppen na dat onderzoek. De kans is groot dat je opsteekt van de spanning en dat is niet goed voor je motivatie als je stopt en weer begint.

Anne


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten