hersentumor

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
duim

hersentumor

Berichtdoor duim » Vr 10 Jan 2003 13:22

Hallo,

Mijn beste vriendin is een paar maanden geleden verteld dat zij een hersentumor heeft in haar rechter hersenhelft, verspreid en tevens bij de hersenstam. Nu heeft zij 1 maand bestraling gehad en al 3 chemokuren. Vorige week kreeg zij te horen dat de behandeling niet aangeslagen heeft.
Mijn vraag is: Haar karakter is veranderd, ze is ontzettend vergeetachtig en ze kan soms haar eigen naam niet meer schrijven. Kan dit door de chemo komen? En wat kan ik allemaal nog verwachten m.b.t. persoonlijkheidsveranderingen?
Kan iemand mij hierbij helpen!

Groetjes Marianne

xxx

Re: hersentumor

Berichtdoor xxx » Zo 12 Jan 2003 16:31

Hallo Marianne

Ik denk niet dat het door de chemo komt. Mensen met een hersentumor of uitzaaiingen in de hersenen kunnen allerlei uitval krijgen...
Mijn man Wim is overleden aan longkanker met uitzaaiingen naar de hersenen. De laatste maand was hij heel vergeetachtig en kon niet meer op woorden komen. Hij vond dit vreselijk. Maar mensen kunnen ook soms helemaal veranderen van karakter of er kunnen allerlei dingen uitvallen als gezichtsvermogen, spraak, bewegen van armen/benen etc.
Het is bij iedereen verschillend afhankelijk van waar de tumoren zitten (in welk gebied).
Heel veel sterkte
Liefs Brigitte

duim schreef:Hallo,

Mijn beste vriendin is een paar maanden geleden verteld dat zij een hersentumor heeft in haar rechter hersenhelft, verspreid en tevens bij de hersenstam. Nu heeft zij 1 maand bestraling gehad en al 3 chemokuren. Vorige week kreeg zij te horen dat de behandeling niet aangeslagen heeft.
Mijn vraag is: Haar karakter is veranderd, ze is ontzettend vergeetachtig en ze kan soms haar eigen naam niet meer schrijven. Kan dit door de chemo komen? En wat kan ik allemaal nog verwachten m.b.t. persoonlijkheidsveranderingen?
Kan iemand mij hierbij helpen!

Groetjes Marianne

Terug naar “Vraag en antwoord”