Woensdag 8 jan.2003 ben ik geopereerd ,de long tumor is in de bovenste longkwab begonnen maar heeft zicht naar buiten door de borstkas richting ribben in verticale richting ontwikkeld.
Tijdens de operatie werd duidelijk dat er ook ribben weggehaald moesten worden omdat de tumor er tegenaan verkleeft zat en een deel van de spierweefsels van mijn rechter arm.
Tijdens de operatie zijn er steeds snijvlak monster onder zocht of ze schoon waren.
Daarna is alles naar de patholoog anatoom gestuurd vooronder zoek.
Vrijdag middag d.d.17-01-03 kregen we uitslag van patholoog anatoom.
Alle snij vlakken waren schoon dus de tumor is weg er stond wel bij dat het goede weefsel snijvlak marginaal is weg gehaald.
Er is mij gelijk verteld dat er geen nabehandeling volgt, mijn gevoel zegt waarom niet om er zeker van te zijn dat alles weg is.
Mijn vraag is nu heeft iemand daar ervaringen mee.
Ik stel deze vraag meer omdat ik meedoe aan een europees onderzoek door loting;
1. Of 3 zware chemo kuren dan operatie
2. Of gelijk opereren (waar ik voor ben ingelood)
Hans
longkanker,,schoon
Hallo Hans
Fijn dat uiteindelijk alle snijranden schoon waren.... De standaard is dan geen nabehandeling. Ook bij mijn man (39) niet.
Helaas zijn er later toch uitzaaiingen gevonden en hij is hieraan overleden op 7-6-2002.
Er wordt bv ook geen chemo gedaan omdat het chemo ook heel veel van het lichaam vergt. Het is uiteindelijk ook gif. Ze doen het liever niet onnodig.
De beste uitslag heb je gehad! De snijranden zijn schoon.
De beste overlevingskansen zijn operatie met schone snijranden net als jij dus. Heel veel sterkte...........
groetjes Brigitte
Fijn dat uiteindelijk alle snijranden schoon waren.... De standaard is dan geen nabehandeling. Ook bij mijn man (39) niet.
Helaas zijn er later toch uitzaaiingen gevonden en hij is hieraan overleden op 7-6-2002.
Er wordt bv ook geen chemo gedaan omdat het chemo ook heel veel van het lichaam vergt. Het is uiteindelijk ook gif. Ze doen het liever niet onnodig.
De beste uitslag heb je gehad! De snijranden zijn schoon.
De beste overlevingskansen zijn operatie met schone snijranden net als jij dus. Heel veel sterkte...........
groetjes Brigitte
schoon
Beste Brigitte
Heel erg dat er bij jouw man er uitzaaiingen zijn gekomen waardoor hij is overleden.
Is het te laat geconstateerd dat ze er niets meer aan konden doen ofÂ…
Zelf hoef ik over drie maanden weer terug te komen voor controle er word dan thorax fotoÂ’s
gemaakt meer niet.
Je hebt zelf het gevoel dat ze meer aan een pet-scan hebben of zo.
Wat mij de laatste tijd ook erg bezig houd is, dat heb ik ook tegen mijn longarts en huisarts gezegd, dat ik en ander gevoel,doofgevoel in mijn huid/vel heb.
Net of het buitenste even niet mee doet, dit had ik eigenlijk al een paar weken voor de operatie.
De artsen weten het niet en wimpelen het af.
Wie heeft ook deze ervaringen.
Vr. gr. Hans (er zijn nog zoveel vragen)
Heel erg dat er bij jouw man er uitzaaiingen zijn gekomen waardoor hij is overleden.
Is het te laat geconstateerd dat ze er niets meer aan konden doen ofÂ…
Zelf hoef ik over drie maanden weer terug te komen voor controle er word dan thorax fotoÂ’s
gemaakt meer niet.
Je hebt zelf het gevoel dat ze meer aan een pet-scan hebben of zo.
Wat mij de laatste tijd ook erg bezig houd is, dat heb ik ook tegen mijn longarts en huisarts gezegd, dat ik en ander gevoel,doofgevoel in mijn huid/vel heb.
Net of het buitenste even niet mee doet, dit had ik eigenlijk al een paar weken voor de operatie.
De artsen weten het niet en wimpelen het af.
Wie heeft ook deze ervaringen.
Vr. gr. Hans (er zijn nog zoveel vragen)
Terug naar “Vraag en antwoord”