hangend schouder

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Rinze
Lid

hangend schouder

Berichtdoor Rinze » Wo 07 Nov 2007 22:05

Hallo forumgebruikers

Mijn naam is Rinze, woonachtig in friesland. 26 september j.l. geopereerd aan hoofd hals gebied (commando operatie 13 uur) Waarbij linker amandel, een deel van mijn tong en mondbodem (transplantatie) verwijderd zijn. Ook de lympfeklieren in de linkerhals. Er bleken ook uitzaaiingen te zitten in de nek rondom de zenuw die loopt van de 2e nekwervel en het schoudergebied (monnikkapsspier) aanstuurt. Hierdoor hangt mijn linkerschouder behoorlijk, wat pijnklachten veroorzaakt. Op dit moment zit ik in de bestralingsperiode (28 x) en zodoende concentreert iedereen zich op dit gebeuren. Helaas neemt de pijn ondanks fysiotherapie oefeningen toe. Zijn er hier forum gebruikers die deze klacht herkennen en misschien tips heben om beter met deze klacht om te kunnen gaan?

liddy
Senior Lid

Berichtdoor liddy » Wo 07 Nov 2007 23:18

Hoi Rinze,

Als ik probeer mee te denken, komt tape in me op.
Is het mogelijk om met tape de schouder in een betere positie te krijgen?
Of een bandage hoog over de borst/rug en onder de oksel door?
Veel succes ermee.
Hopelijk lukt het je om iets te vinden wat verlichting brengt.

Liddy

Rinze
Lid

Berichtdoor Rinze » Zo 11 Nov 2007 13:45

dank je liddy voor je meedenken. Zal deze suggesties met de fysio bespreken, wellicht kunnen ze dan wat verlichting geven.

ritter
Lid

Berichtdoor ritter » Za 01 Dec 2007 16:39

ik ben erg benieuwd naar uw pijnstilling Uw klachten lijken neuropathische pijnen te zijn (zenuwpijn) Er zijn medicijnen voor die u daarbij kunnen helpen, echter het effect duurt enige tijd, voorbeelden zijn lyrica of neurontin

Terug naar “Vraag en antwoord”