verwijderen long rechter long kwab

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
bouma
Lid

verwijderen long rechter long kwab

Berichtdoor bouma » Ma 15 Jul 2002 22:02

wie kan mij zijn ervaring vertellen na het verwijderen van een long kwab,
ik ben timmerman en heb veel zwaar werk, sinds maart 2002 is bij mij een deel van mijn rechter long verwijderd door kanker.
het is nu half juli en ik ben bang dat het nog lang gaat duren voor ik mijn kracht weer terug heb om mijn werk weer voor 100% te doen ,wie kan mijn zijn ervaring vertellen.

Stefanie
Lid

Re:verwijderen long rechter long kwab

Berichtdoor Stefanie » Wo 21 Aug 2002 12:27

Hallo

Bij mijn vader is een kleine 2 jaar geleden de onderste kwab weggehaald van de linkerlong. Hij is bouwvakker, en moet dus ook altijd sterk staan op het werk. Na de operatie heeft hij chemo gehad, en kort daarna is hij terug beginnen werken ( ongeveer 5 maand na de operatie) en ik kan je vertellen dat hij alle krachten terug heeft. Na de operatie heeft hij wel een korte tijd kinesitherapie gekregen aan de schouder en de arm... om alles weer vlot op hang te krijgen na het kneuzen van de ribben, maar ik kan je zeggen dat hij terug evenveel krachten heeft als voordien en geen last meer heeft van de operatie. Na de operatie ging hij ook wel eens zwemmen omdat dit weinig belastend is voor de spieren, en de armen toch goed moeten bewegen.
Ik wens je veel sterkte!

evert
Lid

Re:verwijderen long rechter long kwab

Berichtdoor evert » Di 27 Aug 2002 09:23

bij mijn is de hele rechterlong verwijderd dat was jaar treug maar ik loop al een jaar pijn in me rug en de ribben.
ik ben blij met 60% long in houd de kracht neemt wel goed af

Terug naar “Vraag en antwoord”