darmkanker..

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
sabje1989
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 19 Jul 2007 13:02
Locatie: venray

darmkanker..

Berichtdoor sabje1989 » Do 19 Jul 2007 13:20

hey hey..

bij deze heb ik vragen aan mensen die darmkanker hebben.

Zelf heb ik namelijk veel kans hier op, en heb volgende maand darmonderzoek. Bij mijn maagonderzoek , wat nu een maand is geleden,is er een poliep ontdenkt op de overgang van mijn slokdarm naar de maag. ook zijn er 3 stukjes weefsel afgenomen. Nu weet ik helaas daar de uitslag nog niet van, i.v.m. de vakantie van mijn huisarts. Best vervelend , want k maak me hier tog zorgen om.
Het darmonderzoek onderga k met een roesje, aangezien ik sinds het maagonderzoek nogal panisch ben geworden voor onderzoeken, deze verliep namelijk niet bepaald lekker.

Het onderzoek naar mijn maag kreeg ik naar aanleiding van mijn aandrngen, omdat ik al ruim 4 maanden vreselijke buikpijnen had,veel gewichtsverlies, maarliefst 15 kilo, en zeer onregelmatige stoelgang waar veel wit slijm bij kwam kijken.Maar goed ook, anders waren ze er nog steeds niet achter.

Ook wil ik vragen of poliepen erfelijk zijn. Mijn opa had namelijk poliepen in de longen. Een erfelijkheidstest zit er helaas niet in, aangezien mijn opa en vader bijde zijn overleden.

Ik hoop snel een reactie te krijgen met evt. wat informatie.

groetjess,
Sabje

MartinS
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: Wo 21 Feb 2007 16:45

Berichtdoor MartinS » Do 19 Jul 2007 18:38

Hoi,
Of poliepen erfelijk zijn weet ik niet. Het darmonderzoek valt best mee. Ik heb zowel een maag- als darmonderzoek gehad. Het maagonderzoek vond ik behoorlijk vervelend, het darmonderzoek valt erg mee. Ook ik had een klein roesje en was niet helemaal weggemaakt.
Ik zou me niet al te ongerust maken, de angst voor zaken die misschien nooit komen is vaak het ergste.
Sterkte
Martin


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten