Behandeling laat maar op zich wachten

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
edynas
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 03 Dec 2007 18:32

Behandeling laat maar op zich wachten

Berichtdoor edynas » Ma 03 Dec 2007 19:39

Ik weet maar de helft van het verhaal en zou graag wat meningen en ervaringen horen.

Mijn moeder heeft in augustus te horen gekregen dat ze K heeft.
Vervolgens zijn er allerlij testen geweest en hadden ze vastgesteld had het ging om huidkanker. Dat is begin oktober definitief vast gesteld. Vervolgens wouden ze bepaalde lympheklieren nakijken omdat die er verdacht uit zagen. Daar heeft ze puncties voor gehad en na een week kreeg ze te horen dat die inderdaad ook niet goed waren.

Een week later moest ze bij het ziekenhuis komen omdat ze testen wouden doen ter voorbereiding van de operatie. Door wat miscommunicatie heeft ze markomar gekregen waardoor ze niet geopereerd kon worden. Daar was ze van af gehaald en afgelopen vrijdag was ze wederom in het ziekenhuis omdat ze vandaag geopereerd zou worden.

Maar vrijdag na een intakegesprek op de zaal werd ze wederom onderzocht door de oncoloog en nu bleek dat de melamoon dusdanig was gegroeid dat opereren geen optie meer was.
er werd haar verteld dat zouden ze toch opereren haar kwaliteit van leven nihiel zou zijn. Het zit grotendeels rond haar blaas en plasbuis en ze zou incntinent worden en er bestond een risico op verlaming van onderlichaam.

Ze kreeg afgelopen vrijdag dus te horen we gaan bestralen en chemo. Maar tevens zeiden de artsen dat ze dat al veel eerder hadden moeten doen.

Nu mijn grote verbasing, vertwijfeling en onmacht

Ze krijgt daarop te horen we hebben het heel erg druk en we zullen u moeten inplannen en dat kan niet eerder dan over een week of 2.

Daar begrijp ik dus helemaal niets van...de artsen geven aan dat ze te lang hebben lopen dralen en in dezelfde zin vertellen ze doodleuk dat ze nog even iets langer gaan wachten..omdat het nu zo druk is ...is dit normaal? Ik kan het me gewoon niet voorstellen.

Edwin

ritter
Lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Ma 11 Sep 2006 03:30

Berichtdoor ritter » Di 04 Dec 2007 04:18

Halo, Een behoorlijk vreemd verhaal, vanaf deze plek niet te beoordelen wat de precieze reden is van de arts. Als u twijfelt vraag een tweede mening aan bij een ander ziekenhuis. Kijk ook eens op www.melanoom.nl een zeer uitgebreide en serieuze website over het melanoom

sterkte

ManonB
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: Zo 28 Okt 2007 11:48

Berichtdoor ManonB » Di 04 Dec 2007 08:52

Hoi Edwin,

Ik heb zelf ook pas sinds kort voor het eerst met kanker te maken, omdat het bij mijn vader is vastgesteld. Wat mijn nog steeds verbaasd is de tijd die nodig is om tot een diagnose en behandeling te komen. Je mag rustig 4-5 weken wachten op een plaatsje bij een MRI bijvoorbeeld. En dat terwijl je het gevoel hebt op een tijdbom te zitten. Echt onbegrijpelijk. Geen wonder dat veel mensen uitwijken naar bijvoorbeeld België, waar je maar 1-2 dagen hoeft te wachten (en minder hoeft te betalen).
Als je bedenkt dat een MRI in het buitenland vaak 's morgens om 8 uur aangaat en 's avonds om half 11 stopt, dan kun je er wel wat bij voorstellen. Hier in Nederland wordt gewerkt van 9 tot 4 (minus anderhalf uur middagpauze) en op vrijdag zelfs vaak tot half 12 's morgens! Echt schandalig!
En je staat zo machteloos...

Manon


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten