Please help mij, wie weet het antwoord????

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Denise32
Lid

Please help mij, wie weet het antwoord????

Berichtdoor Denise32 » Di 12 Feb 2008 18:15

Hallo mensen, mijn moeder is 2 jaar geleden geopereerd aan darmkanker, alles leek nu goed te gaan, maar vanmiddag kwam het slechte nieuws dat haar bloedwaarde te hoog was, namelijk 14.
Ze had tijdens de darmkanker 3, dat was eigenlijk best een normale waarde, maar nu is ie dus te hoog.
Kan iemand mij hier iets over vertellen????
KLopt het dat de waarde normaal iets van 2/3 is en dat je vanaf waarde 4 je zorgen moet gaan maken? Ik heb dit ergens gelezen, want dan is 14 toch wel erg hoog, toch????
Oooooo wat slaat dit slechte nieuws weer in als een bom, ze is 55 jaar en een schat van mens, pfffffff....... huil huil huil

Liefs Denise.

liddy
Senior Lid

Berichtdoor liddy » Wo 13 Feb 2008 00:18

Beste Denise,

Tumormarkers zijn een soort van tumorverklikkers.
Elk soort tumor scheidt zijn eigen stofje/marker(s) uit.
Dus idd als er een bepaald aantal tumormarkers stijgt is het in de MEESTE gevallen niet goed.
Er zal echter altijd nog meer onderzoek gedaan moeten worden om ook daadwerkelijk tot een goede/juiste diagnose te komen.
Je mag dus niet alleen maar uitgaan van het aantal markers in het bloed.
Rokers bv. hebben idd een verhoogd CEA gehalte, maar hoeven daarentegen nog geen kanker te hebben.
Bij vrouwen kunnen de hormonen ook voor verhoging van bloedwaardes zorgen.
Vandaar dat je enkel op grond van een getal geen conclusie kunt trekken.
Wel kan het aanleiding zijn tot verder onderzoek om uit te sluiten dat er iets aan de hand is.
Veel sterkte,

Liddy

Denise32
Lid

Berichtdoor Denise32 » Wo 13 Feb 2008 10:28

Dank je wel Liddy voor je aantwoor, je maakt jezelf gewoon weer helemaal gek, uitzaaiingen of weer ergens een tumor of zijn het poliepen, pfffff...... Ze mag pas over 4 weken op gesprek komen en aan de hand daarvan komen er pas echt weer onderzoeken, waarom moet het nou zo lang duren, dit worden weer slopende weken......

Groetjes Denise.

liddy
Senior Lid

Berichtdoor liddy » Wo 13 Feb 2008 18:52

Je kunt altijd naar het ziekenhuis bellen en wie weet is er een afspraak komen te vervallen
en kan jullie afspraak naar voren worden geschoven.

Liddy

Terug naar “Vraag en antwoord”