Hallo,
14 mei is er bij mijn papa alvleesklierkanker met uitzaaiingen in de lever geconstateerd. Mijn ouders waren net terug van vakantie en mijn vader had al een tijdje last van pijn in zijn been. Hiervoor is hij naar de dokter geweest, daarna het ziekenhuis en zodoende werd die vreselijke diagnose vastgesteld.
Het is daarna heel hard gegaan, 2 weken geleden zijn we nog naar Frankfurt geweest voor een chemotherapie (in Nederland wilden ze dat niet meer doen), maar het heeft geen tijd gehad, mijn lieve papa is die vrijdag overleden.
Na een heel heftig weekje ben ik gisteren weer aan het werk gegaan, maar wil voorkomen dat ik over een tijdje een terugslag ga krijgen oid. Ben zelf 29 jaar oud en mijn vader 67, allebei te jong om dit mee te maken. Daarom vroeg ik me af of er iemand op deze site mij misschien kan helpen met tips?
Vast heel erg bedankt!
Irene Kuiper
Papa overleden
Gecondoleerd met het verlies van je vader.
Helaas kent alvleesklierkanker vaak een heel snel verloop.
Wat moedig van je om al vooruit te kijken.
De eerste weken is het vooral belangrijk dat je de tijd krijgt om alles te verwerken.
De ene persoon heeft het nodig om even thuis te zijn, de andere persoon is het beste af met doorwerken, weliswaar tegen een lager tempo, minder stressvol.
Je kunt, denk ik, het beste contact opnemen met de bedrijfsarts en met hem/haar bespreken wat het beste voor je is.
Gun jezelf de tijd, verwacht niet dat binnen een paar weken alles weer bij het oude is.
Helaas kent alvleesklierkanker vaak een heel snel verloop.
Wat moedig van je om al vooruit te kijken.
De eerste weken is het vooral belangrijk dat je de tijd krijgt om alles te verwerken.
De ene persoon heeft het nodig om even thuis te zijn, de andere persoon is het beste af met doorwerken, weliswaar tegen een lager tempo, minder stressvol.
Je kunt, denk ik, het beste contact opnemen met de bedrijfsarts en met hem/haar bespreken wat het beste voor je is.
Gun jezelf de tijd, verwacht niet dat binnen een paar weken alles weer bij het oude is.
hoi irene,
wat verschrikkelijk allemaal om mee te maken he. zo onwezelijk.
helaas heb ik hetzelfde mee gemaakt bij mijn vader.bij hem werd op13 mei een tumor ondekt op zijn alvleesklier. op 3 juni is hij overleden. ik vind het zo onwerkelijk nog, ik denk omdat het zo snel is gegaan.
Echt tips heb ik niet maar ik probeer wel verder te gaan. en als ik een mindere dag hebt dan zeg ik dat wel tegen de mensen om me heen. soms ben ik bang dat de klap nog komt maar daar ga ik maar niet op zitten wachten.
veel sterkte met alles
marielle
wat verschrikkelijk allemaal om mee te maken he. zo onwezelijk.
helaas heb ik hetzelfde mee gemaakt bij mijn vader.bij hem werd op13 mei een tumor ondekt op zijn alvleesklier. op 3 juni is hij overleden. ik vind het zo onwerkelijk nog, ik denk omdat het zo snel is gegaan.
Echt tips heb ik niet maar ik probeer wel verder te gaan. en als ik een mindere dag hebt dan zeg ik dat wel tegen de mensen om me heen. soms ben ik bang dat de klap nog komt maar daar ga ik maar niet op zitten wachten.
veel sterkte met alles
marielle
Terug naar “Vraag en antwoord”