Gezondheidsverklaring hypotheek-8 jaar geleden kanker gehad

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Gast

Gezondheidsverklaring hypotheek-8 jaar geleden kanker gehad

Berichtdoor Gast » Wo 18 Dec 2002 15:53

Hi,

Ik sta op het punt een huis te kopen, ben al 8 jaar gezond maar weet uit ervaring met een WAO-gat verzekering dat de verzekeringsmaatschappijen een duurdere premie rekenen en mij uitsluiten als ik ziek wordt wat het gevolg is van de kanker in het verleden.
Ik sta nu dan ook op het punt of ik naar waarheid de gezondheidsverklaring invul of niet. Het is hard maar zoals we er nu tegenaan kijken dan liever zwijgen en verkoopt mijn partner het huis mocht ik in die periode overlijden.

Ik ben benieuwd naar mensen die hier ervaring mee hebben en die mij evt meer over de gevolgen kan vertellen. Wat als er iets met me gebeurd anders dan kanker en men bijv in mijn medisch dossier wil kijken en er achter kom dat ik zaken verzwegen heb? Wie heeft nog meer deze keuze gemaakt mbt zijn gezondheidsverklaring? Hoe zit het met de keuringen?

Ik baal als een stekker van die verzekeringsmaatschappijen...vanuit het ziekenhuis ben ik na 5 jaar officieel gezondverklaard maar de verzekeringen moeten zo nodig een een periode van 10 jaar hanteren.

Groetjes.

E-mailen kan ook: melanoom@yahoo.com

Maisa
Lid

Altijd naar waarheid invullen!

Berichtdoor Maisa » Vr 27 Dec 2002 19:03

Ik zou niet liegen bij het aanvragen van een verzekering of hypotheek. Als dit uitkomt heb je namelijk geen dekking, ben je strafbaar en ben je onacceptabel bij het aanvragen van wat voor verzekering dan ook in de toekomst.

Zelf zit ik met een vergelijkbaar probleem. Ook ik wil een woning gaan kopen. Ik kreeg vorig jaar borstkanker, was toen 28. Ik heb ontdekt dat ik wel een woning kan kopen met een annuïteitenhypotheek. Een spaarhypotheek met levensverzekering was niet volledig uitgesloten, maar zou veel duurder worden door extra risico op de premie. Ik heb nog niet gekocht, zit nu tijdelijk in een huurwoning, maar kijk wel uit naar een eigen koopwoning.

Mijn advies: vraag om een annuïteitenhypotheek. Daarmee kun je wel een huis kopen ondanks je medische verleden.

Als je samen met je partner koopt zou je kunnen kijken naar een gedeeltelijke spaarhypotheek (met levensverzekering op het leven van je partner) en daarnaast een annuïteitenhypotheek (zonder levensverzekering vanwege jouw medische geschiedenis).

Een beleggingshypotheek is overigens ook mogelijk. Zelf voel ik hier niets voor, omdat ik niet wil beleggen met een huis als onderpand, maar voor een beleggingshypotheek geldt geen medische keuring.

Ik kijk regelmatig op deze site of er nog berichten zijn, dus je kan me op deze manier bereiken.

Succes met je nieuwe huis en groeten van Maisa

mariandel

hypotheek

Berichtdoor mariandel » Di 09 Dec 2003 14:05

Het Breed platform verzekeringen en werk

geeft informatie
www. bpv.nl en
het telfoon is van 1200uur tot 20.00uur
020-4800300

Terug naar “Vraag en antwoord”