kwaadaardig en verdachte vlekjes lever

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
nikky34
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Do 20 Nov 2008 23:38

kwaadaardig en verdachte vlekjes lever

Berichtdoor nikky34 » Ma 08 Dec 2008 12:55

hallo allemaal,heb al eerder n berichtje geplaatst over mijn vader.inmiddels is duidelijk dat er n gezwel (waarschijnlijk kwaadaardig)bij zijn 12 vingerige darm of papil van vater zit.Op de pet scan waren ook vlekjes op zijn lever te zien.Zijn arts denkt niet dat t uitzaaingen zijn omdat hij dan ergere klachten zou moeten hebben?hij krijgt as donderdag n leverscan en as vrijdag n ercp.Zijn eten wil niet goed zakken en z willen gaan kijken waar t gezwel precies zit en wat t voor n gezwel is?Weet iemand wat de arts daarmee bedoeld welke verschillen zijn er in dit soort gezwellen?En warom zegt de arts dat t waarschijnlijk kwaadaardig is ,kun je dat op zo n scan nu wel of niet zien en wat zijn de andere mogelijkheden als t niet kwaadaardig is?Het is allemaal zo onzeker en artsen laten je eigenlijk met halve antwoorden zitten,de onzekerheid is vreselijk!Misschien dat hier iemand is die iets meer weet?
liefs nic

ritter
Lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Ma 11 Sep 2006 03:30

Berichtdoor ritter » Di 09 Dec 2008 20:24

hallo

Even wat dingen op een rijtje zetten:
Er zijn onderzoeken gedaan waar wat te zien is op een scan, maar nog niet duidelijk wat voor afwijkingen. De arts heeft het woord gezwellen laten vallen volgens uw verhaal. Welke onderzoeken zijn er nog meer gedaan, bloed, urine, leverbiopt??? Wat ik me zeker afvraag waarom stelt u de vragen hier en niet bij de dokter. Hij is de enige die plaatjes heeft en uitleg kan geven. Kanker is trouwens pas bewezen als het wordt bevestigd in het laboratorium, maar op basis van plaatjes en ervaring kan wel een bepaalde diagnose worden gesteld. De plekjes op de lever zijn wat dat betreft ook best wel verdacht. En daar hoef je op zich geen last van te hebben. Mijn advies is: schrijf uw vragen thuis op en maak nog eens een afspraak met de arts en stel uw vragen. Laat nog eens wat weten aub.

nikky34
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Do 20 Nov 2008 23:38

Berichtdoor nikky34 » Di 09 Dec 2008 20:45

hoi k kan me voorsteln dat u zich afvraagt waarom ik mijn vragen hier stel en niet bij de arts.Dat komt omdat mijn vader en moeder samen bij de arts zijn geweest en weinig tot niets echt tot hun door gedrongen is,wat vast wel vaker gebeurt denk ik.Dus bij thuis komst konden ze ook niet echt veel vertellen behalve dat zijn twaalf vingerige darm richting galweg is afgesloten en dat hij er vrij wel zeer van was dat t een kwaadaardige tumor zou zijn.Die vlekjes op zijn lever hebben ze met n echo kunnen zien n die zijn 2mm groot daarvan weten ze nog niet wat t is.Hij krijgt donderdag n lever scan en vrijdag ercp.En wat u ook al zei ik vind t heel vreemd dat die arts al over kwaad aardig sprak uitgaande van alleen de pet scan resutaten.Ik dacht dat ze daaralleen de vernauwing op kunnen zien en ik begrijp dan ook niet zo goed waar de arts dat vadaan haalt.Maar ik ga volgende week maandag mee naar zijn arts en reken maar dat ik alles zal vragen wat ik wil weten.Dat opschrijven is een goede tip van u dan vergeet ik ook niks.Bloed is al wel onderzocht op asat alat enz deze waardes waren eerst buiten sporig hoog maar bij tweede keer vrijwel normaal toen was alleen t billibubrine gehalte met 2 verhoogd.voor derest nog geen onderzoeken gehad dus afwachten. groetjes nic


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten