Ik ben 3 jaar geleden begonnen met het HVA onderzoek, voor het enten van meisjes tegen baarmoederhalskanker.
Een van mijn redenen om hier aan mee te doen was, ik was toen 32 jaar en kwam niet in aanmerking voor jaarlijks onderzoek, er zit veel(soorten) kanker in mijn familie.
Ik dacht mooie gelegenheid me eigen gezondheid in de gaten te houden, en iets te doen bv voormijn dochter.
Daar in amsterdam (woon zelf in groningen)heb ik om het half jaar een uitstrijkje gehad steeds dezelfde afwijking een Sin1, maar wel steeds terug komen voor een nieuw uitstrijkje te laten maken, was geen reden tot ongerustheid.Tussen door 3x een biopt genomen , ook Sin1
Na 3 jaar en steeds dezelfde afwijking te hebben, heb ik gevraagd of ze er niets aan konden doen, na veel praten en door het aangeven van mij dat het wachten op die uitslagen niet erg oed voor mijn gemoedsrust was, hebben ze dan toch besloten om een * uit te voeren, was eigenlijk overbodig maar om mij gerust te stellen deden ze het.Eerst een uitstijkje en daarna de *, uit het uitstrijkje kwam weer Sin1, maar dieper in het weefsel zit een Sin3. Ik ben me echt rot geschrokken,had dat dus nooit verwacht, hun zelf ook niet.
Ik ben doordat ik bleef bloeden na dit onderzoek hier naar de gyn geweest, en die liet er geen twijfel over bestaan, jij krijgt een conisatie en wel volgende week.Dat was even slikken. Waarom zo snel? was een plekje vrij gekomen.
Nu 1,5 week geleden heb ik die conisatie gekregen, ik bloed nog steeds vrij veel, maar dat kan ook mijn menstruatie weer zijn, want ze hebben het spiraaltje er ook uitgehaald.
Morgen avond(avond spreekuur) krijg ik de uitslag. En wat ze dan verder gaan doen evt.
Ik maak me er niet al te druk over,maar toch wel geringe zorgen.Wil nu wel eens weten wat ik heb na al die tijd.
En nu?
Re: En nu?
Wat goed van je om verder te vragen.
Het is jouw lijf.
Ik hoop van harte dat je morgen goed bericht krijgt.
Heel veel sterkte.
Het is jouw lijf.
Ik hoop van harte dat je morgen goed bericht krijgt.
Heel veel sterkte.
Terug naar “Vraag en antwoord”