Baarmoederkanker

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Mickel
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 28 Apr 2009 19:46

Baarmoederkanker

Berichtdoor Mickel » Di 28 Apr 2009 19:50

hallo..

iemand die ik ken word getest op baarmoederkanker dit onderzoekt duurt 6 weken.
wat ik nu graag zou willen weten.
Hoe lang duurt het tot de kanker tot een volgende fase gaat, en is het op een of andere manier mogelijk dat dit onderzoek versneld word.?

MVG

ritter
Lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Ma 11 Sep 2006 03:30

Re: Baarmoederkanker

Berichtdoor ritter » Wo 29 Apr 2009 18:39

hallo mickel

Allereerst een vraag, wat bedoelt u met een onderzoek naar baarmoederkanker?
Een onderzoek kan bestaan uit een ct scan, waarbij het lichaam als het ware in kleine plakjes wordt afgebeeld. Dit is mbv rontgenstralen. Als er een afwijking wordt gezien dan wil men altijd weten wat dit voor een afwijking is, soms heeft de arts wel een vermoeden, maar zekerheid heb je alleen als je weefsel van de afwijking onder een microscoop kunt bekijken. Weefsel kan je verkrijgen dmv een punctie, dit is met een lange dunne en holle naald een stukje opzuigen van het weefsel. Het kan ook dmv een biopt waarbij de chirurg een klein stukje weefsel kan wegsnijden en dit onder de microscoop bekijken. Het lijkt mij sterk dat een uitslag 6 weken duurt. Normaal gesproken zou je binnen een week dan toch wel een uitslag verwachten. Zeker als men aan iets kwaadaardigs denkt. 6 weken is niet normaal!

Dan uw vraag over de fase, hoe lang duurt zoiets. Dat is feitelijk niet te voorspellen, omdat allerlei factoren een rol spelen. Type tumor bijvoorbeeld.

Ik hoop dat u zo voldoende antwoord heeft


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten