Hej, (voor degene die het hele verhaal niet willen lezen, onderaan staat de vraag)
Ik ben 18 jaar en heb vorig jaar in september een 'aanval' gekregen. Het effect was dat ik zomaar, zonder enige reden begon te draaien. Ik werd heel duizelig (dat ik zelfs niet meer recht kon stappen), alles draaide rond en rond en rond..(alleen in bed liggen op mijn rechterkant verminderde het draaien een beetje) en daar werd ik zeer misselijk van, met eveneens (overtollig) braken tot gevolg. Het braken gebeurde echter enkel de eerste dag, daarna duurde de aanval nog ongeveer een week, met enkel de draaiingen. Sinds toen heb ik nog zo'n vijftal aanvallen gehad.
Ondertussen zijn we uiteraard al naar het zieknhuis geweest om hun opinie te vragen. Eerst dachten ze dat het met mijn spieren te maken zou kunnen hebben omdat ze een abnormaal hoge waarde voor de aanmaak van bepaalde bloedcellen hadden gemeten. De reden daarvoor bleek te zijn door mijn sport( kickboxen), ik had namelijk nogal een harde trap gekregen. Na een week was die waarde weer normaal en dat bleek dus niet de reden voor de draaiingen te zijn.
De dokters aldus verder op zoek. Na weer een aantal bloedtrekkingen en onderzoek dachten ze dat het waarschijnlijk met mij evenwichtsorgaan te maken had. Daarvoor hebben ze mij toen doorverwezen naar de NKO-afdeling. Daar hebben ze op een 5-6tal maanden zowat 10 onderzoeken gedaan met mij, zoals drukmeting in het binnenoor, gehoortesten en allerlei evenwichtsorgaantesten waarvan ik de naam niet meer weet.
Na al die onderzoeken was hun diagnose 'de ziekte van menière' of 'vertigo'. Al gauw sloten ze vertigo ook uit en hadden we dus als enigste diagnose nog Menière. Maar die werd later eigenlijk ook uitgesloten omdat ik geen gehoorsverlies had(wat kenmerkend is aand menière).
Alsnog hebben ze mij medicijnen voorgeschreven voor menière(bètaserc (16mg) & bèthaïstine), die het draaien zouden moeten onderdukken. Vandaag de dag neem ik nog steeds die pillen aangezien ze dus wel degelijk het draaien onderdukken. Vermoeidheid is wel een opvallend nadeel van het medicijn, maar alles beter dan die draaiingen natuurlijk..
Ik had al even geen aanvallen meer gehad en besloot dus om de pillen af te bouwen, van 3 naar 2 per dag. Dat ging allemaal redelijk tot de examen er waren...
In het midden van de examenperiode kreeg ik weer een aanval. Hieruit besloten wij en de dokters dat de aanvallen vrijwel waarschijnlijk stress-gebonden zijn. Ik dus terug meer pillen slikken..
Dat was de laatste keer dat ik een aanval had gekregen (juni 2009).
Vorige maand (oktober 2009) kwamen ze met een andere diagnose af: migraine. Migraine in de vorm van draaiingen en dus niet met hoofdpijn.
Nu...
Wat mij opviel tijdens al die testen die ze in de loop van dit en vorig jaar hebben gedaan, is dat mijn rechteroor telkens veel gevoeliger was en zelfs soms extreme pijn gaf (onderzoek waarbij ze trommelvlies doorprikken),terwijl mijn linkeroor totaal geen pijn deed of iets dergelijk. Ook, wanneer ik mijn oren kuis moet ik spontaan hoesten als ik het rechtse kuis, en bij het linkse dus weer niet. Bij de draaiingen moest ik op mijn rechterkant gaan liggen om die te verminderen, en op de linkse kant was het dus erger.
Het is dus overduidelijk dat mijn rechteroor veel gevoeliger is en ik denk dat het daar mee te maken kan hebben.
Ik was vandaag (november 2009) per toeval aan mij oren aan het voelen. WAT MIJ OPVIEL: er zitten 2 bulten achter mijn rechteroor, terwijl het achter mijn linkeroor volledig vlak en mooi rond is. Als ik aan de 2 bultjes, "gezwellen" voel doet het wel een heel klein beetje pijn. De bultjes zijn nogal hard maar ze zijn wel lichtjes beweegbaar. De grootte van de gezwellen zijn ongeveer een halve knikker groot, maar ik heb wel het idee dat die niet altijd al zo groot waren, aangezien het mij nu ook pas opvalt.
Mijn vraag aan jullie: Zou het kunnen dat alle miserie die mij afgelopen jaar is overkomen (draaiingen e.d.) te maken heeft met die gezwelletjes? Zijn het gewoon vetbolletjes misschien of kunnen het kankergzwellen zijn ? Heeft er iemand hier ook ervaring mee? Of heeft iemand misschien een idee of opinie over dit?
Alvast bedankt.
Vriendelijke groeten.
2 gezwellen achter mijn oor
-
- Lid
Re: 2 gezwellen achter mijn oor
hoi oll,
ben je al voor die bultjes naar de dokter geweest om te vragen wat het zou kunnen zijn ,en of het verband heeft met je andere klachten.
dat zou ik als eerste doen als ik jou was.
zelf heb ik wel een soort vet/talgklieren gehad.
deze waren soms hard en soms zacht.
deze heb ik laten verwijderen<met kapsel>anders vulden ze zich weer.
de pijn daarvan komt doordat er iets zit wat er niet hoort en ruimte in neemt.
stap naar je huisarts deze kan het beste uitsluitsel geven wat het precies is.
sterkte stoffel
ben je al voor die bultjes naar de dokter geweest om te vragen wat het zou kunnen zijn ,en of het verband heeft met je andere klachten.
dat zou ik als eerste doen als ik jou was.
zelf heb ik wel een soort vet/talgklieren gehad.
deze waren soms hard en soms zacht.
deze heb ik laten verwijderen<met kapsel>anders vulden ze zich weer.
de pijn daarvan komt doordat er iets zit wat er niet hoort en ruimte in neemt.
stap naar je huisarts deze kan het beste uitsluitsel geven wat het precies is.
sterkte stoffel

Ja, je hebt wel gelijk.
Dat is natuurlijk het beste wat ik kan doen.
Het is gewoon dat ik door afgelopen jaar de dokters en al die ziekenhuisbezoeken wat beu ben. En zeker als ze niet met een antwoord kunnen afkomen en je laten zitten met gewoon pillen slikken.
Maar ik zal wel nog eens langs de dokters gaan aangezien ik nu weer wat nieuws heb. Hopelijk dat ze daar wel iets uit kunnen besluiten...
Nogmaals bedankt.
Dat is natuurlijk het beste wat ik kan doen.
Het is gewoon dat ik door afgelopen jaar de dokters en al die ziekenhuisbezoeken wat beu ben. En zeker als ze niet met een antwoord kunnen afkomen en je laten zitten met gewoon pillen slikken.
Maar ik zal wel nog eens langs de dokters gaan aangezien ik nu weer wat nieuws heb. Hopelijk dat ze daar wel iets uit kunnen besluiten...
Nogmaals bedankt.
-
- Lid
oll,
ms. maak je je zorgen om iets kleins.
en met je achtergrond kan ik het mij reuze voorstellen.
ga d"r voor,succes
ms. maak je je zorgen om iets kleins.
en met je achtergrond kan ik het mij reuze voorstellen.
ga d"r voor,succes

-
- Lid
Inderdaad ik zou ook gewoon naar de huisarts gaan.
Veel succes.
Grt Martin
Veel succes.
Grt Martin
www.stinafo.nl Stichting Nationaal Fonds ´het gehandicapte kind´
Stinafo is een onafhankelijke organisatie die gehandicapte en chronisch zieke kinderen helpt grenzen te verleggen.
Stinafo is een onafhankelijke organisatie die gehandicapte en chronisch zieke kinderen helpt grenzen te verleggen.
Terug naar “Vraag en antwoord”