Alweer

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
senseotje
Lid

Alweer

Berichtdoor senseotje » Vr 18 Dec 2009 21:32

Hallo lotgenoten

een aantal jaren (2007) is de man van mijn moeder overleden aan longkanker (euthanasie) dat zelfde jaar heeft mijn moeder een maagbloeding gehad waar ze zo tegen december weer aardig van was op geknapt, natuurlijk zat ze nog erg met het overlijden van haar man en vond/vind het vreselijk zo alleen te zijn, het leeftijd verschil was behoorlijk hoog tussen mijn moeder en vader (20 jaar), moeders is nu 58. vorig jaar klaagde ze veel over keelpijn en heeft verschillende keuren gehad, ze kreeg last van bloedneuzen en dikke klieren in haar hals, in januari heeft ze de stap weer genomen naar de huisarts en die heeft haar door gestuurd naar het zkh, beiden hadden al een vaag vermoeden die geloof ik in februari uitkwam, kanker gezwel achter de neusholtes (weet de naam niet maar komt zelden voor) met uitzaaiingen naar de klieren, hiervoor zal ze een pittige chemokuren en bestralingen moeten onder gaan, pittig waren ze zeker tot verbranding toe, kilo's lichter, hondsberoerd, voedsel via sonde en niet binnen kunnen houden doof geworden en ga zo maar door, de hele periode van feb tot augustus is ze vrij sterk gebleven maar vaak af gevraagd waar doen we het voor (voor de kleinkinderen zei ze dan) alles was achter de rug en volgens artsen zal het duren tot okt dat ze zich wat beter zou gaan voelen. wel was ze erg doof geworden en nu nog kan ze geen vast voedsel binnen krijgen doordat ze geen speeksel meer heeft. half okt sprak ze over zwabber benen maar dit kon nog komen van de keuren, opknappen ging erg langzaam tot eignelijk helemaal niet opknappen.
zo rond sinterklaas klaagde ze over een soort spierpijn op de borst en dat haar been bij tijden zo zeer deed, maar volgens dokter kwam dat door ischias ze geloofde het niet maar wachtte af tot een week erna dan had ze weer een controlle voor het 1 of ander (trouwens in okt bleek ze "schoon"te zijn) hier vertelde ze dat ze zo langzaam opknapte en de andere klachten melde ze ook, hier schrok de arts behoorlijk van en wilde haar donderdag voor een botscan hebben, tja je raad het al nog geen 24 uur later weten we nu dat ze botkanker heeft als gevolg van dat andere kanker troep.
nergens vind je hier een verloop van, ze zeggen natuurlijk in het zkh ook totaal niks, ze wil geen behandeling meer (groot gelijk hoeft voor ons ook niet) allen een bestraling tegen de pijn. wie heeft ervaring met bot kanker als gevolg van andere kankers, hoe gaat het zijn gang, hoe lang is de lijdensweg, hoe erg is de pijn en ga zo maar door.

alle andere mensen met slechte berichten wil ik ontzettend veel sterkte toewensen, en mensen met goed bericht, geniet dubbel van het leven

bedankt voor het lezen

stoffeltje
Lid

Re: Alweer

Berichtdoor stoffeltje » Vr 18 Dec 2009 23:07

hallo senseotje,
nog gecondoleerd met het verlies van de man van je moeder.
op jou vraag kan ik geen duidelijk antwoord geven.
als je rechts boven bij zoeken"botkanker "intypt zie je meerdere reactie"s ,ook van een tijd geleden.
ook veel met meerdere soorten kanker.
ms. dat je hier wat vindt,maar ieder is anders en zijn ook geen artsen.
jullie hebben al een aardige zware weg afgelegt.
ik wens jullie heel veel sterkte,en denk ook aan jezelf.
je hebt je kracht nog nodig,en wees er voor je moeder.
stoffel ...

Terug naar “Vraag en antwoord”