medicijnen in het buitenland

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
liacornet@uwnet.nl

medicijnen in het buitenland

Berichtdoor liacornet@uwnet.nl » Zo 09 Mar 2003 12:17

Hi mijn naam is Lia Cornet, ik ben al 22 jaar ex-patient maar door de naverschijnselen zit ik in de WAO...nu krijg ik de kans om ondanks mijn WAO uitkering een jaar naar Nieuw Zeeland te gaan. Deze reis krijg ik aangeboden door mijn ouders omdat zij daar een camper gaan kopen en rond gaan trekken en ik mag mee. En dat wil ik natuurlijk heel erg graag...maar nu heb ik het volgende probleem...het ziekenfonds Trias wil niet mijn medicijnen vergoeden terwijl ik in het buitenland ben, ik kan voor drie maanden medicijnen mee krijgen en voor de rest moet ik het maar uitzoeken (letterlijk werd mij dit gezegt) het probleem is echter dat de medicijnen die ik gebruik nogal duur zijn €360,= per 28 dagen en dat gaat natuurlijk niet met een uitkering van €747,= per maand, want mijn woonkosten gaan natuurlijk gewoon door ook al ben ik er tijdelijk niet.Ook wist men te vertellen bij het ziekenfonds ....ga maar naar de gemeente of naar het GAK en kijk maar of die het willen betalen....Is er iemand die hier ervaring mee heeft of antwoord heeft dan hoor ik het graag, in ieder geval bedankt dat u of jij het hebt willen lezen, met vriendelijk groet Lia Cornet

Terug naar “Vraag en antwoord”