tussen 2 chemo's op reis

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
boops
Lid

tussen 2 chemo's op reis

Berichtdoor boops » Ma 03 Mei 2010 10:37

In 1995 kreeg ik voor het eerst borstkanker. Mijn linkerborst werd geamputeerd en er volgde een chemokuur. In 2009 heb ik een borstreconstructie (DIEP-flap, met eigen weefsel dus) laten doen (ik ben er erg tevreden over). Tijdens een controle-onderzoek, in oktober 2009, werd een kwaadaardig gezwel gevonden hoog in de oksel van de zelfde borst. Verbazing alom, niemand kon dit geloven, en het heeft dan ook eventjes geduurd vooraleer men beslist had wat te doen.!!! Ondertussen reeds één chemokuur (FEC) gekregen. Volgend week nummer 2.
Voor onze vakantie hebben we een huisje gehuurd in Frankrijk (Buurt van Orange), periode laatste 14 dagen van juli. Dit lag reeds vast en ik kan het niet annuleren (duur en geen verzekering). Op dat moment zal ik tussen de 5de en de 6de kuur zitten (met Fec of Taxotère, dat is nog niet beslist). Tussen twee beurten in moet ik steeds een bloedonderzoek laten uitvoeren. Kan ik op reis ? Is er iemand met dergelijke ervaring ? Hoe pak ik dat aan in Frankrijk?

stoffeltje
Lid

Re: tussen 2 chemo's op reis

Berichtdoor stoffeltje » Ma 03 Mei 2010 11:53

hoi boops,
heb je dit al besproken met je arts?
het op reis gaan met kanker is in veel gevallen mogelijk,
met vaste afspraken ,ook ivm. artsen, med. en wat in noodgevallen!
er zal goed overleg met artsen moeten zijn van beide zijde.
en of je het tegen die tijd lichamelijk aan kan.
hoop op reactie voor je van medelotgenoten die dit meegemaakt hebben.
sterkte stoffeltje :wink:

boops
Lid

Berichtdoor boops » Ma 03 Mei 2010 12:09

Hi stoffeltje,

Bedankt voor je reactie. Heb die vraag reeds gesteld aan de dokter. Kreeg een ontwijkende reactie, zoiets van "mmm, Frankrijk, zal wel lukken zeker, eerst afwachten". Verpleegkundige raadde me aan de reis te annuleren. Maar ik zou zeer graag gaan. Gewoon niks doen, onder een boom, bij het zwembad, met mijn man, zoon, schoondochter en kleindochter. Toch iets om naar uit te kijken, niet ?

stoffeltje
Lid

Berichtdoor stoffeltje » Ma 03 Mei 2010 14:34

hoi boops,
het is zekers iets om naar uit te kijken.
maar toch zal het via de arts moeten gaan.
met hoe en wat te doen en bij wie.
sterkte :wink:

boops
Lid

Berichtdoor boops » Vr 04 Jun 2010 10:37

Het probleem heeft zich ondertussen vanzelf opgelost. Omdat mijn neutrofielen (witte bloedcellen) verschrikkelijk laag stonden (108 !) na de eerste chemo, krijg ik nu telkens groeihormonen toegediend (neulasta). Na de tweede chemo werd de goed werking gecontroleerd en nu dien ik geen tussentijdse bloedafnames te laten doen. Soms moet je dus echt wachten om je zorgen te maken tot de problemen zich werkelijk voordoen. Maar da's niet altijd makkelijk. Is er nog iemand die neulasta krijgt toegediend ? ik zou eens graag weten welke bijwerkingen hij/zij ondervindt.

boops

stoffeltje
Lid

Berichtdoor stoffeltje » Vr 04 Jun 2010 11:59

hoi boops,
is het een mogelijkheid om bij je arts een soort bijsluiter of dergelijken te krijgen?
of het aan hem of haar te vragen?
er zijn meerdere werkingen en bijwerkingen,hangt ook van de plaats af en of je een vrouw bent etc.
je reactie vermogen en concentratie kan achteruit gaan <auto rijden bv.>
bij ieder anders,dus vraag het ook aan arts!
ben zelf geen arts!
hoop dat lotgenoten reageren.
stoffeltje :wink:

Terug naar “Vraag en antwoord”