Ik ben moeder geworden en mijn vader ging dood!

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
miepel
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 09 Nov 2010 23:52

Ik ben moeder geworden en mijn vader ging dood!

Berichtdoor miepel » Wo 10 Nov 2010 01:27

Hallo,

Via google ben ik hier terecht gekomen. In 2008 is er al eerder een soorgelijk onderwerp geweest.

Ik ben 27 jaar en 10 februari 2010 moeder geworden van een prachtige dochter! 12 februari is mijn vader in het ziekenhuis opgenomen, nadat hij al een paar weken heftige pijn in zijn buik had. Hij beschreef het zelf als een soort bandenpijn...!
Dit bleek helaas een vrij agressieve en niet geheel bekende vorm van kanker in de galgang te zijn, waarbij al snel bleek dat er geen enkele behandeling meer helpen kon. 11 weken later is mijn vader dan ook overleden, zonder dat er bekend was met welk type kanker (ik ben door die korte periode ook nooit helemaal bekend geraakt met alle medische termen...) we te maken hadden.
Voor ons allen is dit (nog steeds) een hele zware en moeilijke periode geweest, mijn vader heeft zelf dan ook niet eens de tijd gehad om uberhaupt te accepteren dat hij ongenezelijk ziek was en was ontzettend bang voor de dood. Dit is hij tot op het laatste moment ook gebleven. Mijn vader was in een zeer korte tijd zo ziek, dat het niet eens meer echt mijn vader was waar we afscheid van hebben moeten nemen. Hij lag ineens in comateuse toestand en is dus nooit meer bijgekomen.

Ik zit op dit moment nog erg in de rouwfase, maar er is nergens (voor zover het mij gelukt is..) iets te vinden over het verlies van 1 van je ouders in deze leeftijdsfase.

Ik doe op dit moment een cursus "schrijven in de rouw" en 1 van de medecursisten is haar man verloren en heeft een dochter van mijn leeftijd. Haar dochter heeft ooit eens bij Pauw en Witteman een meisje in dezelfde leeftijdsfase gezien die een boek zou hebben geschreven over het verlies van 1 van je ouders in deze leeftijdsfase. helaas weten wij niet meer wie, wanneer en hoe.

Mijn vraag is nu,
Wie deelt helaas deze ervaring met mij en is er iemand die toevallig weet over welk boek dit gaat, of weet een ander goed boek o.i.d. wat mij wellicht verder kan helpen in het verwerken van verlies van mijn vader?

Alvast bedankt...

Rwin
Lid
Berichten: 69
Lid geworden op: Do 08 Jul 2010 22:24

Re: Ik ben moeder geworden en mijn vader ging dood!

Berichtdoor Rwin » Wo 10 Nov 2010 09:20

Beste Miepel,

Allereerst van harte gecondoleerd met het verlies van je vader. Ik wens jou en je familie dan ook veel sterkte toe bij de verwerking hiervan.
Zeker met al die feestdagen voor de deur, zal dat niet altijd even makkelijk zijn.
Ik heb even voor je gezocht op internet naar dat boek, maar kon ook niks vinden. Misschien zou je even naar Pauw en Witteman kunnen mailen en het probleem voorleggen.
Wat ik wel nog heb gevonden is een site met handige links over het verwerken van het verlies van een dierbare.
Ze hebben daar een speciaal stukje voor mensen die, net als jij, een ouder verloren hebben.
http://www.verliesverwerken.nl/links/links.php
Veel sterkte en ik hoop dat je iets aan de link zult hebben.

Rwin
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

miepel
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 09 Nov 2010 23:52

Re: Ik ben moeder geworden en mijn vader ging dood!

Berichtdoor miepel » Za 13 Nov 2010 11:20

Beste Rwin,

Heel erg bedankt voor het helpen zoeken en de link die je me gestuurd hebt. Ik ga kijken of ik er wat aan heb.
Ondanks de geboorte en de blijdschap van mijn prachtige dochter, zit ik op dit moment weer even in een hele lastige periode. Ik kom na 2 miskramen, waarvan de laatste niet helemaal goed verlopen is en ik dus geopereerd moest worden, net uit het ziekenhuis.
Het valt allemaal even zwaar nu en ik trek me ook terug uit dit forum, want het is me allemaal even te veel en nog te vroeg.

Nogmaals bedankt voor je reactie!! En ik wens je alle goeds!
Groetjes!

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Ik ben moeder geworden en mijn vader ging dood!

Berichtdoor stoffeltje » Za 13 Nov 2010 20:17

hallo miepel,
alsnog van harte gecondoleerd met het verlies van je vader!
zoek wel hulp met praten en verwerken,heb begrip dat het teveel is zo,sterkte!
stoffeltje..

Rwin
Lid
Berichten: 69
Lid geworden op: Do 08 Jul 2010 22:24

Re: Ik ben moeder geworden en mijn vader ging dood!

Berichtdoor Rwin » Zo 14 Nov 2010 00:50

Beste Miepel,

Het is begrijpelijk dat je hoofd er niet meer naar staat en je dus terug trekt van dit forum.
Je hebt ook een hoop ellende mee moeten maken en dat vraagt allemaal een hoop energie om te verwerken.
Heel veel sterkte de komende tijd en als je er weer aan toe bent, kun je hier uiteraard je ei kwijt.

Rwin
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten