uitzoeken van een urn

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

uitzoeken van een urn

Berichtdoor sonjas » Za 09 Jul 2011 19:28

We zijn ondertussen volop aan het rondkijken voor een urn. Voor mijn vader dan, mijn zus en ik willen een sieraad met de vingerafdruk van onze moeder en mijn andere zus heeft al een kleine urn uitgezocht.
Mijn vader had op internet een mooie gezien, een beeld met 2 handen. Toen hij eens goed naar de maten ervan keek was hij toch wel gigantisch groot, en wist hij niet goed of dat hij dat wel wilde.
Vandaag zijn we bij de Dela langstgeweest om urnen (en sieraden) te kijken. Want volgens internet en de folder kan dat.
Nou en hoe, er was weinig te kijken want ze hadden bijna niets staan. :( We willen toch graag wat dingen zien ipv van een foto of via internet te bestellen. Een urn is voor altijd en moet toch zeker naar zijn zin zijn.
Wat ik graag wil weten is hoe andere dat hebben gedaan?

Gr Sonjas

jada
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: Zo 27 Mar 2011 16:20

Re: uitzoeken van een urn

Berichtdoor jada » Za 09 Jul 2011 23:01

Hoi Sonjas,

Hoe is het nou met je?, onwerkelijk allemaal he?. Goeie vraag van je want ik zat daar ook al een beetje mee, waar kan je mooi urnen vinden.
Ik zie wel eens winkels met gedenkplaten etc, misschien is dat iets om even op te googlen. Weet wel van iemand die zijn vrouw verloor dat hij er zelf 1 kon maken samen met zijn dochtertje.
Op zich heel mooi maar dit was zo duur dat hij heeft afgehaakt. Heel jammer dat sommigen de emoties van mensen zo willen uitbuiten.

Hoop dat er meer reakties komen.

liefs jada

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: uitzoeken van een urn

Berichtdoor sonjas » Zo 10 Jul 2011 09:51

Hoi Jada,

Ja, het is lastig allemaal. Ik heb één urnenwinkel gevonden in Amsterdam.
Dat is voor ons niet echt in de buurt.. Kan ook niet begrijpen dat dat de enige is in Nederland.
Op internet is genoeg te zien, maar het is niet net als een broek die je even online koopt en terugstuurt als hij niet lekker zit.
Tenminste dat neem ik aan, dat als je een urn besteld je die niet zomaar terug kunt sturen..
Ik zal eens kijken bij gedenkplaten. Bedankt!

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: uitzoeken van een urn

Berichtdoor liddy » Zo 10 Jul 2011 14:32

Zoek ook eens op steenhouwerij. Vaak verkopen ze daar ook urnen of kunnen je vast doorverwijzen naar een winkel die het wel verkoopt.

marieke81
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 01 Apr 2011 17:45

Re: uitzoeken van een urn

Berichtdoor marieke81 » Zo 24 Jul 2011 12:57

Beste allemaal,

Ik weet niet of jullie er iets aan hebben, maar kennen jullie het programma over mijn lijk?
Dat gaat over jongeren die kanker hebben en hoe zij de laatste jaren / maanden van hun leven beleven.
Nou was daar ook een meisje die een urnen bedrijfje had in het buitenland. zij was helemaal gek van een land ergens in africa en daar liet zij urnen maken die ze zelf ontwierp. ik vond dat zelf iets heel moois.
Bij interesse zou je eens kunnen kijken op de site van over mijn lijk, misschien dat jullie daar nog een link kunnen vinden.

Heel veel sterkte met alles,

Groetjes Marieke

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: uitzoeken van een urn

Berichtdoor sonjas » Do 18 Aug 2011 15:01

M'n vader heeft onlangst een urn besteld, en deze week is hij met de post aangekomen.

http://www.urnensite.nl/cms/modules/urn ... 99dba13c57


Ik vind hem zelf erg mooi, wel een beetje mannelijk maar mijn vader heeft hem ook zelf uitgezocht. ;-)
Het is een mooi beeld om op de kast te zetten en oogt ook niet echt als een urn..

Gr Sonjas

Marianne I.
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 19 Aug 2011 06:09

Re: uitzoeken van een urn

Berichtdoor Marianne I. » Vr 19 Aug 2011 06:37

huisurnen.nl maakt ook urnen in opdracht

Lungs
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Wo 06 Apr 2011 02:11

Re: uitzoeken van een urn

Berichtdoor Lungs » Za 27 Aug 2011 22:58

Na zoeken op internet kwam ik uit bij kunstenaar Geert Kunen. Ik heb hem gebeld en een bepaald ontwerp van hem ("Ontstegen") besteld. Het contact was zeer prettig, hij ging de volgende dag aan het werk en de urn werd een week later zorgvuldig verpakt bezorgd. Mijn man heeft de urn nooit gezien, alleen op internet. Hij vond het ontwerp niet heel mooi, maar zei wel dat ik degene ben die er tegenaan moet kijken. Hij was erg van de galgenhumor en zei: ach, van binnen zien ze er allemaal hetzelfde uit. En zo is het...
Ik ben er "blij" mee en heb een altaartje gemaakt met de urn en kaarsen, foto's en wierook.
Sterkte en volg je gevoel...

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: uitzoeken van een urn

Berichtdoor sonjas » Zo 28 Aug 2011 15:23

Dat vind ik toch wel leuk om te lezen 'lungs' !
De urn van mijn vader staat ook erg mooi op de kast!
Zelf wil ik een assieraad, de vingerafdruk is mislukt. Ik wil wel iets apparts, echt van mij.
Niet een doorsnee hangertje uit een folder. Heb alleen nog niets kunnen vinden..

Gr Sonjas


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten