Aanhoudende keel, hals- en slikpijn :(

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Alex20
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Do 28 Jul 2011 03:43

Aanhoudende keel, hals- en slikpijn :(

Berichtdoor Alex20 » Wo 05 Okt 2011 21:10

Beste mensen,

ik ben nieuw hier op het forum en ik zit te kampen met vervelende klachten...

Al 3 maanden heb ik onverklaarbare en aanhoudende keel, slik- en stemklachten.

Het begon met een soort witte angina, ik heb 3 verschillende antibioticum-kuren gehad (1: Azytromicine, 2: Amoxiclav en 3: Avelox)
En ook een corticosteroïd gehad, vervolgens ook nog eens "Nystatine" gebruikt voor een paar weken omdat mijn tong opgezwollen was!

Ik ben al naar 2 verschillende NKO artsen geweest, telkens hebben ze met een slangetje via de neus tot in mijn stembanden gekeken, maar ze vonden niks vreemds, maar ik blijf wel kampen met aanhoudende keelpijn :S
Slikken (eten/drinken) en spreken doet vreselijk veel pijn, de artsen weten geen raad en sturen mij telkens na 15 minuten terug weer weg!
Mijn hals (vooral rechts) doet vreselijk veel pijn, de artsen zeggen beiden dat ik mij niet te veel op moet focussen en gewoon ontspannen, hoe kan ik in godsnaam ontspannen als ik pijn heb!!!??? :S

Ik moet nu een spierontspanner en "Cetirizine" innemen, een tweede-generatie H1-receptor antagonist (antihistaminicum) omdat er in mijn bloed allergieën te zien zijn.
Maar ik snap niet waar het verband zit tussen mijn slikpijn (hals - rechts) en het heser/zwakker worden van mijn stem?????

Ik rook niet en drink niet, ik ben in 1 maand 5kg afgevallen en ik maak me enorm zorgen over ernstige dingen de laatste dagen omdat de pijn aanhoudend is en omdat de NKO artsen mij niet serieus nemen (of ik denk tenminste er zo over dat ze mij niet echt serieus nemen) :(

Mijn vraag is; kan ik zonder een verwijsbrief een afspraak maken met bijvoorbeeld de dienst "Hoofd-en hals oncologie" of heeft men daadwerkelijk een verwijsbrief nodig hiervoor???
Waarom heb ik toch nog steeds slikpijn en pijn bij het spreken??? :(

Ik heb bijna geen kracht meer om te spreken en ik kan mijn woede niet meer uiten aangezien ik niet meer kan roepen als mensen dingen zeggen die me niet aanstaan en die me niet geloven dat ik met pijn kamp :'(

Weet je hoe pijnlijk en kwetsend dat dat is voor mij om onbegrepen te worden??? Zelf door je zogenaamde beste vriend(en) :'(

Ik verlies stilaan de moed en de huisarts raad mij aan om toch met de psychiater te spreken :'(

Keelpijn, slikpijn, halspijn, waar zit het verband met psychiatrie????? :'(

Ik ben efkes radeloos en als ik weet dat anti-depressiva, spierontspanners of antihistaminicum de pijn zal wegnemen dan begin ik eraan, maar ik heb echt mijn twijfels :(

Zijn mijn twijfels terecht of overdrijf ik????? Al 3 maanden en nog steeds geen verbetering :S

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Aanhoudende keel, hals- en slikpijn :(

Berichtdoor liddy » Wo 05 Okt 2011 22:55

Dat is niet prettig waar jij last van hebt.
Als je ergens last van hebt, ga je vaak je spieren verkrampen.
In die zin zou een spierontspanner baat kunnen hebben.
Als al twee NKO-artsen hebben gekeken en zeggen ze niets vreemd zien, probeer ze dan te geloven.
Alleen al door je zorgen te maken, komt de een aan in gewicht en een ander valt er van af.
Kun je eens navragen waarvoor je allergisch bent? Dan zou je die stoffen kunnen vermijden.
Mij lijkt het dan eerder aangewezen om naar de fysiotherapeut/kinesist te gaan om te kijken of jij je spieren wel goed gebruikt.
Succes.

Paola
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Di 30 Aug 2011 13:37
Locatie: Bodegraven

Re: Aanhoudende keel, hals- en slikpijn :(

Berichtdoor Paola » Vr 07 Okt 2011 14:21

Hoi Alex,
Ik sluit me deels aan bij het vorige bericht.
Wat had je verwacht dat de NKO artsen zouden zeggen? Slecht nieuws? Stress kan een hoop doen met je lichaam en geest.
Daarmee bedoel ik niet dat je je klachten niet serieus moet nemen, maar ik zou de aanbevelingen van je artsen zeker opvolgen.
Zorg goed voor jezelf,
Groet Paola

Alex20
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Do 28 Jul 2011 03:43

Re: Aanhoudende keel, hals- en slikpijn :(

Berichtdoor Alex20 » Vr 07 Okt 2011 19:34

Hey Paola,

ik geloof ook wel dat stress heel veel kan doen met het lichaam maar ook met de keel?????

Ik heb vreselijk veel keelpijn en bijna geen energie meer om te spreken :'(

Elke keer als ik begin te spreken begint mijn keel nog erger pijn te doen en moet ik stoppen met spreken :(

Al meer als 3 maanden is dat :S

Paola
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Di 30 Aug 2011 13:37
Locatie: Bodegraven

Re: Aanhoudende keel, hals- en slikpijn :(

Berichtdoor Paola » Zo 09 Okt 2011 11:34

Hoi Alex,
Dit is dus geen doen...is er al bloedgeprikt? Ik zou sowieso weer een afspraak maken met je huisarts om je klachten nogmaals te bespreken en ook duidelijk je zorgen te uitten. En laat hem duidelijk een route voor je uitstippelen wat er allemaal nodig is om te achterhalen hoe dit kan.
Sterkte

carladw
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Wo 14 Sep 2011 19:09

Re: Aanhoudende keel, hals- en slikpijn :(

Berichtdoor carladw » Za 15 Okt 2011 11:50

Hallo Alex20, hebben ze al kunnen helpen? Als ik je verhaal las leek het op dat van men partner.Je kan een scan laten maken je hebt dan wel een verwijsbrief nodig of een pet-scan daar zien alles op want de slechte cellen lichten daar op.Hopelijk weet je ondertussen wat er gaande is en kan er een oplossing komen.Heel veel sterkte en verlies je moed niet. Groetjes

Alex20
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Do 28 Jul 2011 03:43

Re: Aanhoudende keel, hals- en slikpijn :(

Berichtdoor Alex20 » Za 15 Okt 2011 14:53

Hey Carla

Vrijdag 14 oktober 2011 ben ik opnieuw begonnen met Triamcinologine 4mg (Corticosteroïde) in combinatie met Paracetamol 500mg (Eerste 2 dagen 3x/dag, dan 2 dagen 2x/dag en daarna 2 dagen 1 gelul per dag ingenomen), hierbij heb ik ook een mondspoelwater gekregen die ik 3x/dag moest gebruiken. Formule van het mondspoelwater: Prednisolone 200mg, Lidocaïne Hcl 400mg, Nystatine 30ml, Propyleen Glycol Bf5 10ml, Copagel A15 2g, Gedistil water Ef Ad 500ml, Oplossing (Uitwendig) 500ml

Binnen 2 weken heb ik inderdaad een MRi scan van mijn hals/keel

Ik weet niet of dat hetzelfde is als een pet-scan???

P.S.: CT-scan van een paar weken terug waren er geen afwijkingen afwijkingen te zien maar ik blijf wel kampen met vervelende aanhoudende keelpijn, het wisselt af, soms links en soms rechts, en soms zelfs mijn hals :S

Toen ik achteraf de bijsluiter van Triamcinolone las, stond er bij dat dit soort medicijnen enkel de diverse lichamelijke reacties bij ontstekingen en infecties onderdrukken.

DAT IS TOCH OOK NIET de oorzaak aanpakken????? Wat ben ik als de infectie of ontsteking onderdrukt wordt :'(

Toch??? :(

crool
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 15 Okt 2011 18:51

Re: Aanhoudende keel, hals- en slikpijn :(

Berichtdoor crool » Za 15 Okt 2011 19:10

hallo,

Echt vervelend als je wat hebt en er is niks te vinden.
Dan raak je gefrusteerd,zeker al door alle opmerkingen.
ik loop hier zelf ook tegenaan ben al bijna een jaar bezig met in allerlei
ziekenhuizen onderzoeken te doen en kreeg ook veel opmerkingen je maakt je te druk etc.
Bij mij is nu eindelijk gevonden wat het is en die uitslag was niet mis maar ben ondanks dat toch blij dat ik het weet
beter als die voordurende onzekerheid en vast lopen bij artsen.
ik zou zeggen geef het niet op
als jij voelt dat het niet goed zit blijf actief erachter heen zitten
en proberen met ontspanningsoefeningen de druk op je keel wat minder te laten worden
kan nooit kwaad lijkt me,dan voel jezelf al of je daar baat bij hebt.
succes

Alex20
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Do 28 Jul 2011 03:43

Re: Aanhoudende keel, hals- en slikpijn :(

Berichtdoor Alex20 » Zo 16 Okt 2011 00:21

Ja zeg dat wel!

Frustratie is er sowieso maar de pijn komt niet door de frustratie, er is degelijk is mis maar ik weet (nog) niet wat...

Wat was (is) het probleem bij jou???


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten