speekselklier/lymfeklierkanker

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
beldman52
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 18 Apr 2012 15:05

speekselklier/lymfeklierkanker

Berichtdoor beldman52 » Do 19 Apr 2012 15:08

In oktober 2011 geopereered. Dit was de 2e keer al (1e keer verkeerde diagnose gesteld; geen nabehandeling gehad!) 33 bestralingen gehad. na deze 2e operatie.
Allerlei bijwerkingen die volgens "het boekje" allemaal kloppen. Nu na 3 maanden lymfeklieroedeem, waarvoor therapie voorgeschreven is.
Mijn vraag: hoe lang kunnen alle bijwerkingen, zoals droge mond/keel, veranderde smaak en doofheid aan één oor duren?
Wat dit laatste betreft: biedt een gehoorapparaatje uitkomst? En kan die oedeem regelmatig terugkeren?

Jellepelle
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Za 19 Mar 2011 19:18

Re: speekselklier/lymfeklierkanker

Berichtdoor Jellepelle » Do 03 Mei 2012 19:38

Ik heb geen speekselklierkanker gehad, maar wel tongkanker met uitzaaiingen in de lymfeklieren aan de rechterhalskant, die bij een operatie allemaal zijn verwijderd. Daarna 33 bestralingen gehad op tong en in de hals. Ik herken jouw bijwerkingen wel; weinig smaak, droge mond en lymfe-oedeem. Bij mij is dit inmiddels 2 jaar geleden. Helaas moet ik zeggen dat bij mij de smaak wel iets verbeterd is, echter de droge mond niet (doordat speekselklieren geraakt zijn). Ik heb veel last van taai slijm in de mond. Voor het oedeem word ik nog steeds 1 x per week behandeld (dit was 3x per week). Alleen door de bestralingen zijn de littekens erg strak en pijnlijk. Bij mij is bij de bestraling de schildklier geraakt waardoor deze te traag werkt met alle gevolgen van dien.
Het wordt allemaal wel iets beter, maar helemaal weg gaat het niet. Echter, er is mee te leven!!!!
Alleen de doofheid herken ik niet. Ik heb wel vaker last van een pijnlijk oor, doch dit komt door het oedeem.
Ik wens je verder veel sterkte !!

Hennie Meurs
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 04 Mei 2012 13:36

Re: speekselklier/lymfeklierkanker

Berichtdoor Hennie Meurs » Vr 04 Mei 2012 13:45

Hallo allemaal

3 weken geleden voelde ik onder mijn rechter oksel een bult. We gingen in die week met vakantie, dacht ga wel na de vakantie naar de huisarts. Vorige vrijdag naar de huisarts geweest, die dacht aan ontstoken melkklieren, zij stuurde mij door voor een mammografie. Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor de foto, daarbij kreeg ik gelijk een echo. Bij de echo werd gezien dat ik in mijn linker oksel en hals meerdere ontstoken klieren had. Er werd gelijk een punctie gedaan voor nader onderzoek. De arts heeft het vermoeden dat het lymklierkanker is. As. dinsdag moet ik naar de internist. Ik vind het wel vreemd voel mij niet ziek, geen koorst of zweten, geen gewichtsverlies. Ik ben 55 jaar. Wie herkent dit?


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten