Kinderen voorbereiden op operatie mama

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
hlo
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 07 Mei 2012 10:19

Kinderen voorbereiden op operatie mama

Berichtdoor hlo » Ma 07 Mei 2012 10:42

Hallo allemaal,
ik ben nieuw op dit forum en zal in het kort vertellen wat er gebeurd is alvorens ik mijn vraag stel.
Ik ben 40 jaar, vorig jaar is bij mij borstkanker geconstateerd met uitzaaiingen naar de lymfklieren. Ik heb van mei 2011 tot augustus 2011 chemokuren gehad, daarna - eind september 2011- is mijn borst en de lymfklieren verwijderd. Aansluitend heb ik 25 bestralingen gehad van borstgebied en oksel. Ik heb 3 kinderen, 4, 6 en 8 jaar. Toen mijn borst werd verwijderd, gingen de oudste 2 toevallig net op kamp, waardoor zij mij niet eens in het ziekenhuis hoefden te bezoeken. Bovendien was die operatie makkelijk uit te leggen: die borst was ziek dus die moest eraf. Maar nu krijg ik binnenkort een borstreconstructie, via de Diep methode. Hierdoor zal ik ongeveer 5 dagen in het ziekenhuis moeten blijven. En dan nu mijn vraag: heeft iemand tips hoe wij het beste onze kinderen hierop kunnen voorbereiden? Met name onze dochter van 6 heeft er nogal moeite mee dat mama straks een paar dagen in het ziekenhuis moet blijven. Wij zijn voorstander van eerlijkheid en hebben de kinderen in grote lijnen al verteld wat er gaat gebeuren. De operatie staat gepland voor 22 mei. Maar hoe kunnen we ervoor zorgen dat de kinderen deze tijd zo goed mogelijk doorkomen? Alle tips zijn welkom!

Groetjes,
Hlo

Jissiewissie
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma 16 Apr 2012 16:34
Locatie: Hillegom

Re: Kinderen voorbereiden op operatie mama

Berichtdoor Jissiewissie » Zo 17 Jun 2012 14:28

Goh, wat heftig om mee te maken, ook als gezin. Volgens mij heb je gedaan wat je kon wat betreft voorbereiden en betrekken van jouw kinderen. Wat dat betreft kan je ze niet geheel beschermen voor wat er komen gaat en zullen ook zij meegaan in het hele proces van (ziek zijn,) behandeling en dus ook weer in het herstel.
Rond jouw operatie, was ik net herstellend van mijn operatie. Ik lees jouw bericht nu pas, maar met enige herkenning. Ik heb twee kinderen (nu net drie jaar en bijna een jaar oud). Ook ik heb mij afgevraagd hoe wij dit aan, vooral de oudste, zouden vertellen, wat het met ze zou doen etc etc. Inmiddels zijn we weer in rustiger vaarwater en ben ik herstellende. Ik kan inmiddels ook aardig wat betekenen in de zorg voor de kindjes en dat geeft ook meer rust bij hun. We hebben best wat gemerkt bij de kids, maar niets meer dan begrijpelijke reacties voor hun leeftijd. Het was best pittig en ik heb mij ook af en toe behoorlijk schuldig gevoeld, maar gelukkig wordt nu alles weer meer het oude.
Hoe is het jou en jullie vergaan? Hoe is de operatie verlopen?
Ik hoop op een goed verloop en herstel voor je.


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten