Voorstadium baarmoederhalskanker

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Maria_90
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 06 Dec 2012 22:22

Voorstadium baarmoederhalskanker

Berichtdoor Maria_90 » Do 06 Dec 2012 22:51

Hallo allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik op een forum schrijf, dus vergeef me als ik 'beginnersfouten' maak. Ik ben een jonge meid van 22 jaar en heb een voorstadium van baarmoederhalskanker.

Ongeveer 2,5 jaar geleden kreeg ik last van contact bloedingen, ik ben toen naar de huisarts gegaan, uitstrijkje, soa test etc en er kwam uit dat ik een pap2 had. Niks aan de hand dus, maar wel doorgestuurd naar de gyn ivm de bloedingen. Daar aangekomen bleek inderdaad dat mijn baarmoedermond snel bloedde omdat er een of andere cellen 'naar buiten' kwamen die snel bloedde. Deze heeft ze toen aangestipt met zilvernitraat, en het probleem was opgelost. Een half jaar later heeft de huisarts even naar de baarmoedermond gekeken, geen uitstrijkje gemaakt en alles wat goed dus hoefde niet meer terug te komen.

Nu afgelopen maart begonnen de contactbloedingen weer, weer een uitstrijkje laten doen, weer een pap2, dus toch weer naar de gynaecoloog. Daar aangekomen heeft ze besloten dat ze het niet zo vertrouwde en heb ik eind april 2012 een lisexcisie gehad, tegen het bloeden en om het 'slechte stuk' weg te halen. De verdovingen deden vreselijk veel pijn, iedereen zegt dat het wel meevalt, maar dat was in mijn geval echt niet zo! Vervolgens moest ik een weekje herstellen, toen 4 maanden later, september 2012, weer terug op controle. De wond was goed genezen, voor de zekerheid een uitstrijkje gemaakt maar ze verwachtte er niks van.