Pap 3a en nu een colopscopie, wie kan mij helpen?

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Fauve
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 19 Feb 2013 12:18

Pap 3a en nu een colopscopie, wie kan mij helpen?

Berichtdoor Fauve » Di 19 Feb 2013 12:28

Hoi ik ben Fauve, nieuw hier. Ik heb online wat berichten gelezen die me aan de ene kant enorm gerustelden en aan de andere kant was er zoveel nieuwe informatie dat mijn fantasie nu echt op hol slaat.

Een maand of 2 heb ik vaag buikpijn. Dat varieerde van dagen helemaal niets, dagen met een pijn in wat lijkt de baarmoeder mond, pijn baarboeder rug bovenbenen achter en krampjes. Door het Mirena heb ik al 8 jaar geen bloedingen. Deze waren na het verwijderen 2 jaar geleden ook niet teruggekomen. Ik ben net 50 geworden maar heb nog geen overgangsklachten. Blaasontsteking bleek het niet te zijn. HA onderzoekt de baarmoeder, iets vergroot, niet zorgelijk. Geeft aan als ik dat zelf wil een echo. Krijg een verwijsbrief en denk ach wat een onzin gaat wel weer over. Gek genoeg krijg ik zomaar na 8 jaar 2 dagen later een enorme bloeding. 6 dagen lang. En dan stopt t weer. Naar de gyn, echo. Iets fout met mijn slijmvlies?? Bloedonderzoek en uitstrijkje. Bloed om de hormonen te onderzoeken vanwege overgang. Uitstrijkje 3a en om 3 uur vandaag een colopscopie. Als ik al jullie verhalen hoor ben ik een absolute leek. Zie op tegen het onderzoek en vooral de uitslag.

Fauve
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 19 Feb 2013 12:18

Pap 3a, cellen hogen in de baarmoeder, endometrium carcinoom

Berichtdoor Fauve » Wo 20 Feb 2013 07:04

Goedemorgen. Gisteren heb ik inderdaad de colopscopie gehad en ik heb nu toch wel een paar vragen. Ik hoop dat er iemand is die antwoorden heeft. Het bleek dat de cellen in de uitslag 3a niet zozeer in de baarmoederhals zitten als wel ïn de baarmoeder. Mijn slijmvlies is bleek daarin drijven wat bloedvlokjes rond en dat samen met mijn klachten zou kunnen duiden op een endometrium carcinoom. (waar ik zelf al aan gedacht had na de klachten en de bloeding en google). De rest was onduidelijk. Cin 0 gaf de gynaecoloog aan. 3a zou kunnen duiden op een voorstadium van kanker maar dat is niet duidelijk voor 3 uitslag over 2 weken. Er is papelle afgenomen, weefsel uit de baarmoeder en baarmoederhals. Ik vond de colopscopie meevallen. Bij een endometrium carcinoom zou dan de baarmoeder en eierstokken verwijderd worden. Maar eerst 2 weken wachten. Pffff ben wel bang. Kan de consequenties niet overzien. Wie weet hier meer van af, heeft dit meegemaakt? Zou er zo graag meer over horen. Groetjes, Fauve

Fauve
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 19 Feb 2013 12:18

Re: Pap 3a en nu een colopscopie, wie kan mij helpen?

Berichtdoor Fauve » Do 21 Feb 2013 09:47

Jammer dat er geen enkele reactie komt. Daar is toch een forum voor?

cindy1971
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 12 Apr 2013 13:46

Re: Pap 3a en nu een colopscopie, wie kan mij helpen?

Berichtdoor cindy1971 » Vr 12 Apr 2013 13:57

Hoi Fauve,

Ik heb jouw bericht gelezen op het forum zojuist.
Ik heb mij net vandaag geregistreerd als nieuw member.
Ook ik ben gisteren gebeld door de ha met de mededeling dat mijn uitstrijkje niet goed was...
Pap3a en hpv virus positief.
Ik word vandaag gebeld door het zh voor een afspraak bij de gyn en ik krijg dan een onderzoek met vloeistof aanstippen en mogelijk word er een biopt afgenomen.
Ook ik heb al maanden vage zeurende buikpijn en er werd steeds niets gevonden of ik kreeg een kuurtje mee voor een blaasontsteking echter mijn klachten zijn nog steeds niet weg.
Ook is mijn uitstrijkje al enige maanden !! geleden uitgevoerd en kreeg ik toen te horen dat alles oke was maar nu werd ik gebeld dat dit toch niet het geval was en er iets fout was gegaan ..
Ben jij al wat verder nu en weet je al wat meer ?
Hoe gaat het nu met jou ?

Groetjes Cindy

17 jarige meisje
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 12 Apr 2013 23:28

Pap 3a

Berichtdoor 17 jarige meisje » Vr 12 Apr 2013 23:36

goede avond

ik heb 3 maanden geleden te horen gekregen dat ik hpv virus heb pap 3a
ik ben er aan geopereerd maar dat heeft niet geholpen want na nog een uitstrijkje bleek dat het nog steeds pap 3a was
ik ben nu donderdag 4 april weer geopereerd en moet 23 april weer naar mijn gynaecoloog maar ik ben erg bang dat er dus meer zit dan pap 3a
zou dat mogelijk kunnen zijn

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Pap 3a en nu een colopscopie, wie kan mij helpen?

Berichtdoor liddy » Zo 14 Apr 2013 01:07

Het gebeurt vaker dat bij de eerste keer er niet voldoende wordt weggehaald.
De kans is heel groot dat bij de tweede keer er wel voldoende weggehaald is en dat je nu een goed papuitslag krijgt.
Op het internet lees je talloze verhalen bij wie het niet goed is. Verhalen van vrouwen bij wie het wel goed is na 1 of 2 ingrepen zijn zeer zelden te vinden.
Probeer jezelf af te leiden, al is dat makkelijker gedaan dan gezegd. Statisch gezien heb je veel meer kans dat het nu goed is.

Daisy74
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 10 Okt 2014 13:31

Re: Pap 3a en nu een colopscopie, wie kan mij helpen?

Berichtdoor Daisy74 » Vr 10 Okt 2014 13:35

Hoi, :(
Vanmorgen de diagnose gekregen, na twee extra uitstrijkjes.
Opgeklommen van pap 1 naar 2 naar 3a met positief HPV.
In afwachting op oproep gynaecoloog......

HELLUP :roll:

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Pap 3a en nu een colopscopie, wie kan mij helpen?

Berichtdoor liddy » Vr 10 Okt 2014 17:58

Natuurlijk schrik je.
Pap3a is géén kanker.
Er is zelfs een kans dat het lichaam zelf in staat is om de pap3a weer te laten verdwijnen.
Aangezien je positief gereageerd hebt op HPV, kiest men er vaak voor om toch via een colopscopie
eens extra goed te kijken.
Omdat een dergelijk onderzoek toch de nodige spanning met zich meebrengt, doe je er goed aan
om niet alleen te gaan. Fietsen na een colopscopie wordt afgeraden.
Kortom, het ziet er goed uit. Het is puur voorzorg dat je nader onderzocht wordt.
Hopelijk stelt dit je gerust.


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten