Waarom zwaardere chemo als?

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
sil31
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Za 01 Dec 2012 22:08

Waarom zwaardere chemo als?

Berichtdoor sil31 » Di 09 Apr 2013 09:56

Mijn moeder heeft maagkanker en een tumor bij alvleesklier. (mijn moeder is ongeneeslijk ziek, de chemo zal er nooit voor zorgen dat alles weg zal gaan en de tumor is te groot om te verwijderen en kleeft ook teveel aan andere organen)
Nu heeft mijn moeder al enkele lichtere chemo´s gehad en de tumor was iets kleiner geworden, mijn moeder ging ook redelijk door de chemo´s heen was ongv 3 dagen niet zo lekker en dan ging het weer.

Gister had ik haar aan de telefoon en vertelde ze dat ze de zwaardere chemo wel tegen vindt vallen en dat ze niet een nog zwaardere wil.
Nu vraag ik me eigenlijk af waarom ze dan een zwaardere chemo heeft als de lichtere al aangeslagen heeft?
Ze is nu door die zwaardere echt 6 dagen uitgeteld.

Mijn moeder heeft helaas altijd op maandags een afspraak en ik kan dan nooit mee (op maandag is mama dag en ik ga niet met dochtertje van 2 naar het ziekenhuis).
Ik weet dat ze voor mijn jongste broertje (16 jaar) de helft verzwijgen hij weet dus niet dat onze moeder ongeneeslijk ziek is, hij weet wel dat ze kanker heeft maar dat de chemo haar gaat genezen......Ik ben het hier niet mee eens hoor! heb me al een keer bijna versproken, lastige situatie. Ik breng het wel steeds tersprake bij mijn ouders dat ze nu echt meer moeten vertellen maar ze zijn bang dat mijn broertje helemaal van slag raakt, bij een beetje nerveusiteit gaat hij al hyperventileren en wordt ie misselijk gaat echt overgeven......zit nu in zijn examen jaar.

Nu ben ik dus bang dat mijn ouders voor ons (overige kids) ook niet alles vertellen.

Daarom vraag ik me nu steeds af waarom ze aan de zwaardere chemo zit als de lichtere hielp.
Iemand enig idee?
Ga je als de lichtste chemo helpt toch naar de zwaardere?

Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten