Wat is dit?

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
-bloem-
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Di 06 Aug 2013 12:27

Wat is dit?

Berichtdoor -bloem- » Ma 11 Nov 2013 12:13

Al maanden kamp ik met klachten aan de rechterkant van mijn gezicht. Het begon met een verstopt oor, ik dacht dat er water in mijn oor zat, maar dat bleef. Ook kreeg ik een verstopt neusgat aan de rechterkant waar ik nu nog steeds last van heb. Ook heb ik aan de rechterkant, onder mijn kaak, een lymfeklier die gewollen is (al die tijd), maar niet verandert in grootte ofzo. Tevens heb ik aan de rechterkant van mijn keel een rauw gevoel en voelt mijn gehemelte daarboven beurs aan als ik slik. Ook het gevoel rond mijn rechteroog is beurs. Ik ben bij een KNO arts geweest, die heeft dmv een slang in mijn neus mijn neusholte bekeken en mijn keel, er is een CT scan gemaakt van mijn holtes waar niets uit kwam. Ik ben bij de kaakchirurg geweest omdat ik aan de zijkant van mijn tong een gekke plek begon te krijgen en die contstateerde dat lymfebultjes zijn die wijzen op een ontsteking. Verder heeft de kaakchirurg een foto gemaakt van mijn hele bovengebit en hij zag 'iets' boven mijn rechterkies, helemaal rechts achterin. Dit kon wijzen op een ontsteking of een gezwel (heeeele kleine kans, maar het kan). Ik moest weer terug naar de tandarts om een en ander tandheelkundig uit te sluiten en daar ben ik vrijdag geweest. Hij heeft foto's gemaakt en daaruit kwam een klein soort cyste wat boven mijn kies zit, verder is er geen ontsteking gevonden.

De klachten die ik heb zoals hierboven omschreven, kunnen toch niet voortkomen van een cyste in mijn kaak?? Ik word echt GEK van onzekerheid en denk dat ik kanker heb, aangezien de klachten aanhouden en erger worden.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Wat is dit?

Berichtdoor liddy » Ma 11 Nov 2013 17:05

Wat zei de tandarts over de kleine cyste bij je kies?

-bloem-
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Di 06 Aug 2013 12:27

Re: Wat is dit?

Berichtdoor -bloem- » Ma 11 Nov 2013 19:35

De tandarts vond het niet zo spannend allemaal en zei dat heel veel mensen een cyste hebben en daar per toeval achterkomen. Hij vond m'n klachten zoals beschreven ook niet overeenkomen met een ontsteking van een kies, maar meer sinusachtige klachten. Ik heb een verwijzing gekregen voor de kaakchirurg en ik ga eisen dat er een MRI gemaakt wordt...

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Wat is dit?

Berichtdoor liddy » Ma 11 Nov 2013 22:44

Het vervelende van de tijd waarin we nu leven is dat er nu internet is.
Je leest veel meer negatieve berichten dan positieve.
Kijk, ik ontken niet dat er iets zit, maar er zijn nog tal van mogelijkheden, die geen kanker zijn die een cyste kunnen veroorzaken.
Als de kaakchirurg of de tandarts enig vermoeden zouden hebben dat het ernstigs zou zijn, dan hadden ze nu al actie ondernomen.
Probeer niet te voelen met je tong bijvoorbeeld. Iets war heel moeilijk is, want je wilt weten hoe het ermee is.
Echter door er steeds aan te voelen, irriteer je de plek.
Zoek afleiding, want met jezelf ongerust maken, schiet je niets op.
Veel succes bij de kaakchirurg.


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten