knobbeltje na 2 jaar terug in hals
knobbeltje na 2 jaar terug in hals
hallo Ik ben anita 38 jaar en heb sinds 2011 een klein knobbeltje in mijn hals links ,deze was in 2011 erg pijnlijk leek net een kleine bult ,huisarts vermoede een beginnende steenpuist ,toen ik naar de desbetreffende chirurg kon voor onderzoek was het erg vervelend de bult was aanzienlijk minder en minder pijnlijk,helaas kon de chirurg hier toen niks mee af en toe id de bult teruggekomen maar geen pijn eerder hinderlijk ,nu kwam hij in november 2012 terug aanzienlijk groter knikker dikte ,maar geen pijn wel hinderlijk zo erg dat hij slikproblemen veroorzaakte ,maar jammer genoeg kreeg ik voor andere aandoeningen heel veel antibiotica waardoor ik schimmelinfecties kreeg en er ontstonden knobbels op mijn stembanden,deze zijn zo snel gaan groeien dat ik door kno arts met spoed doorverwezen werd naar umcg daar kreeg ik te horen ,het kon wel verdacht weefsel zijn en moest meteen na een week onderzoeken geopereerd worden deze knobbels moesten verwijderd worden ,kreeg tijdens operatie een sonde omdat ik helemaal geen vast voedsel of gemalen voedsel meer kon doorslikken,dit was tijddelijk dacht de kno arts ,maar helaas is de knobbel in mijn hals echt een ei geworden,eveneens geen pijn ,maar wel nog steeds slikproblemen,en nog steeds sondevoeding en wel 31 kilo afgevallen,nu krijg ik steeds te horen dat ik psychische klachten heb en dat daar de slikproblemen van komen,nee helaas ik heb zichtbaar een knobbel in mijn hals en ben naar kaakchirurg verwezen door eigen kno arts emmen omdat dit toch een speekselklier zou kunnen zijn..2 weken terug eerste consult gehad bij kaakchirurg speekselklieren zijn gestest en onderzoek gedaan ,de speekselklieren werken super ..zei de kaakchirurg de knobbel zit in mijn lymfeklier en moest vandaag voor een CT scan van hersenen ,hals en thorax hij zegt ook het kan inderdaad gaan om verdacht weefsel.Nu maak ik me erg ongerust ,de ct scan is met spoed aangevraagd en volgende week maandag moet ik al op gesprek komen,nu komt er lymfeklierkanker Hodgin voor in de familie moet ik me zorgen gaan maken?wie kan me antwoord geven?er zit ook ongeveer net zo grote knobbel onder mijn ribben .Maar doordat er 3 jaar terug eerst een kleine knobbel is geconstanteertd en nu zo groot is geworden.ik maak me best ongerust .graag advies ...ook ben ik diabeet ,heb hartinfarct gehad in 2012 mag me dus niet te druk maken.groetjes anita
Re: knobbeltje na 2 jaar terug in hals
Dat je ongerust bent, dat begrijp ik.
Echter je zult toch echt moeten wachten tot na het gesprek.
Al zou ik of iemand anders het graag willen, niemand kan jou op dit moment vertellen wat er aan de hand is.
Probeer jezelf af te leiden, makkelijker gezegd dan gedaan.
En bedenk dat er niet voor niets een spreekwoord is:
"Een mens lijdt dikwijls 't meest, door 't lijden dat hij vreest en nimmer op komt dagen".
Er is dus alle hoop voor je.
Echter je zult toch echt moeten wachten tot na het gesprek.
Al zou ik of iemand anders het graag willen, niemand kan jou op dit moment vertellen wat er aan de hand is.
Probeer jezelf af te leiden, makkelijker gezegd dan gedaan.
En bedenk dat er niet voor niets een spreekwoord is:
"Een mens lijdt dikwijls 't meest, door 't lijden dat hij vreest en nimmer op komt dagen".
Er is dus alle hoop voor je.
Re: knobbeltje na 2 jaar terug in hals
Dank je wel Liddy...ik weet het jullie zijn natuurlijk ook geen artsen,maar ik heb het af en toe helemaal gehad,maar dank je wel ik houd jullie op de hoogte
gr anita
gr anita
Terug naar “Vraag en antwoord”