Eetlust weg na operatie?

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
rasikkes
Lid

Eetlust weg na operatie?

Berichtdoor rasikkes » Ma 29 Sep 2003 20:00

Hallo,

Omdat mijn vader geen internet heeft en momenteel niet echt in staat is om het internet op te gaan, plaats ik onderstaand berichtje voor hem.

Patient, zware longoperatie achter de rug, is smaak kwijt.
Alle gekookte en gebakken eten stinkt en smaakt verschrikkelijk!
Doktoren weten geen raad, zeggen "gaat vanzelf over".
Wie heeft soortgelijke ervaringen en/of oplossing?

Wie dit herkent en/of er een oplossing voor heeft kan contact met mij opnemen door te reageren op dit bericht, via een PBtje of via de email. Dan zorg ik ervoor dat de informatie bij hem terecht komt.

Alvast bij voorbaat hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,

Richard Sikkes

judithsammy
Lid

Re: Eetlust weg na operatie?

Berichtdoor judithsammy » Do 09 Okt 2003 12:42

rasikkes schreef:Hallo,

Omdat mijn vader geen internet heeft en momenteel niet echt in staat is om het internet op te gaan, plaats ik onderstaand berichtje voor hem.

Patient, zware longoperatie achter de rug, is smaak kwijt.
Alle gekookte en gebakken eten stinkt en smaakt verschrikkelijk!
Doktoren weten geen raad, zeggen "gaat vanzelf over".
Wie heeft soortgelijke ervaringen en/of oplossing?

Wie dit herkent en/of er een oplossing voor heeft kan contact met mij opnemen door te reageren op dit bericht, via een PBtje of via de email. Dan zorg ik ervoor dat de informatie bij hem terecht komt.

Alvast bij voorbaat hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,

Richard Sikkes

Hoi Richard!

Mijn vader heeft precies dezelfde klacht!
Ook hij heeft weinig eetlust zeker als het om avondeten gaat. Andere dingen zoals ijs en snoep lust hij wel. Wat de artsen zeggen dat de klachten vanzelf weg horen te gaan kan kloppen. Mijn vader lustte in het begin bijna niets zelfs een boterham met zoet beleg kreeg hij niet weg. Hij vond het niet lekker maar ook het slikken lukte hem niet goed. Hier is al wat verbetering in gekomen hij eet weer vrij normaal alleen het avondeten staat hem soms nog erg tegen. Ik kan je niets aanraden behalve er achter te komen of deze klacht werkelijk komt als gevolg van lichamelijke klachten of psychische klachten. Als het om lichamelijke klachten gaat dan zou ik het inderdaad de tijd geven en laat hem gewoon eten en drinken wat hij wel naar binnen krijgt. Bijvoorbeeld fruit, vla, appelmoes en pakjes drinken met daarin veel voedingsstoffen.
Als het om psychische klachten gaat dan zou het aan te raden zijn om met een psycholoog contact op te nemen om die om advies te vragen. Het kan natuurlijk zijn dan onbewust je vader geen voedsel tot zich wil nemen omdat hij psychisch en lichamelijk erg slecht voelt.
Wacht het nog even af, als er over een tijd ( maand ofzo ) nog geen verbetering is dan zou ik andere stappen gaan ondernemen!

Ik hoop je een beetje geholpen te hebben, lieefs Judith

Terug naar “Vraag en antwoord”