Wie heeft te maken gehad met foute diagnose

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
David de Ruiter
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Wo 30 Apr 2014 16:55

Wie heeft te maken gehad met foute diagnose

Berichtdoor David de Ruiter » Vr 17 Okt 2014 19:29

Beste foraleden,

Maandag moet ik weer wat onderzoeken doen. In februari is een kankergezwel verwijderd die zich in mijn testikel had gevestigd. De artsen waren er vrij zeker van dat het hier een normaal seminoom betrof. Ik weet dat in 15 procent van de kankergevallen er een foute diagnose wordt gesteld. Ik had vanaf het begin al het idee dat er meer aan de hand moest zijn. Ik had ter hoogte van mijn lymfeklieren veel last van een zurend gevoel. Na veel testen kwam uiteindelijk de huisarts erachter dat ik een serieuze vitamine d tekort had. Toen ik begon met het nemen van supplementen hiervoor knapte ik deels op. Maar ik merkte wel dat mijn spierkracht steeds meer achteruit aan het gaan was. Ik kreeg ook last van uitval in mijn been en zenuwpijnen. Sinds een week begint het serieuze vormen aan te nemen. Ik kan bijna niks meer in de sportschool en heb zenuwpijn in mijn rechterbeen, rug, buik en linkerarm. Ook merk ik dat ik minder gevoel in mijn vingers heb. Tevens heb ik last van griepverschijnselen zonder dat ik een verhoogde temperatuur heb. Mijn lichaamstemperatuur ligt wel consequent een halve graden boven wat het een jaar geleden was. 36.2 om 36.7. Maar dit is niet echt zorgwekkend te noemen. Ik merk dat ondanks ik nog vaak honger heb, vooral omdat dit door medicatie komt, ik wel last heb van misselijkheid als ik eet of gegeten heb. Veel van deze dingen heb ik bij mijn oncoloog en huisarts neergelegd, maar ze weten niet hoe het komt en vooral mijn oncologe vertelt dat alles er goed uitziet.

Nu lees ik dat wereldwijd er vaak een fout wordt gemaakt met lymfeklierkanker die zich eerst in de teelbal toont en dat men dan denkt dat het teelbalkanker is. Mijn vraag is daarom of er hier mensen zijn die dit ook is overkomen en vooral als het om lymfeklierkanker gaat dat zij mijn kwalen ook hadden. Ik ben journalist dus antwoorden dat je niet alles moet geloven wat online staat zijn waarschijnlijk lief bedoelt, maar ik weet wel een beetje hoe ik onderzoek moet doen.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Wie heeft te maken gehad met foute diagnose

Berichtdoor liddy » Vr 17 Okt 2014 22:57

Nee, ik heb geen ervaring met een foute diagnose.
Wel zou ik je het volgende willen zeggen:
Laat de oncoloog je uitleggen hoe hij/zij weet dat je geen lymfeklierkanker hebt.


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten