pap 4

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
samantha89
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Di 20 Sep 2016 10:01

pap 4

Berichtdoor samantha89 » Di 20 Sep 2016 10:14

Hallo

Ik ben Samantha en ben 27 en mijn vriend en ik hebben 1 dochter genaamd Zoë.
ik heb dinsdag 30-08 een uitstrijkje laten maken omdat ik last had van bloedingen na de gemeenschap met mijn vriend. Nu zijn we 02-09 op vakantie gegaan en in mijn vakantie kreeg ik het nieuws dat mijn uitstrijkje niet goed was. (de dokter zei zelf ook al dat ik heel snel bloedde)
Nu werd ik maandag gebeld want ik moest meteen na de pok om het te laten weg halen en toen kreeg ik ook te horen dat het pap 4 was. Nu is het afgelopen donderdag weggehaald (15-09) en moet ik tot 29-09 wachten tot de uitslag. Alleen nu lees ik veel op internet omdat ik niet weet wat ik kan verwachten met betrekking tot de uitslag ( cin 1/2/3) En dan lees ik veel verschillende verhalen de een was er niks aan de hand en de ander cin 3 en moest weer terug naar het ziekenhuis. Dus nu is mijn vraag hebben meerdere mensen in deze situatie gezeten en willen diegene er wat over vertellen. Ik kreeg alleen de mededeling van het ziekenhuis dat ze er rekening mee hielden dat ik zo jong was en dat mijn vriend en ik moesten nadenken of we nog een kind wouden.

gr Samantha en bedankt alvast voor het reageren

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: pap 4

Berichtdoor liddy » Di 20 Sep 2016 16:07

Op dit moment is er echt nog niets van te zeggen.
Ik neem aan dat je een lisexcisie of conisatie hebt gehad.
Hoe vervelend het ook is, je zult echt op de uitslag moeten wachten.
Mocht het nodig zijn om verdere actie te ondernemen, weet dan dat wellicht een radicale trachelectomie
of baarmoedersparende operatie bij baarmoederhalskanker een optie is.
Pap 4 zegt op zich niet zoveel, het hangt er echt vanaf wat ze vinden in het materiaal wat is weggehaald.
Zoek vooral afleiding.

samantha89
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Di 20 Sep 2016 10:01

Re: pap 4

Berichtdoor samantha89 » Di 20 Sep 2016 22:33

Bedankt liddy voor het reageren.
Heb inderdaad een lisexcisi gehad wat bedoel je met radicale trachelectomie of baarmoedersparende operatie?
Ja ik weet ook dat ik moet afwachten en ik probeer al zoveel mogelijk afleiding te zoeken maar 14 dagen wachten is gewoon lang.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: pap 4

Berichtdoor liddy » Wo 21 Sep 2016 00:35

Bij een radicale trachelectomie of baarmoedersparende operatie is er een kans dat je toch zwanger kunt worden.
Men haalt dan enkel baarmoedermond weg en sluit de baarmoeder op de vagina aan.
Je blijft dan de mogelijkheid houden om zwanger te raken.
In het UMC Utrecht, het UMC St Radboud in Nijmegen en in het LUMC in Leiden wordt in ieder geval deze operatie aangeboden mits de tumor niet te groot is.

samantha89
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Di 20 Sep 2016 10:01

Re: pap 4

Berichtdoor samantha89 » Wo 21 Sep 2016 12:45

Ok bedankt liddy ik ben in ieder geval al voorbereid qua informatie nu nog tot volgende week wachten op de uitslag.

samantha89
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Di 20 Sep 2016 10:01

Re: pap 4

Berichtdoor samantha89 » Zo 25 Sep 2016 19:39

Hallo liddy

Na veel te hebben gelezen heb ik wel nog een vraag want uitleg heb ik van niemand gekregen hier over.
Als ik het allemaal goed begrijp is alles afhankelijk van mijn uitslag als ik cin3 heb wordt er niks gedaan en krijg ik achter 6 maanden een uitstrijkje wat al gepland staat. Maar als het weefsel niet goed is en er kwaadaardige cellen in zitten dan is er verdere behandeling nodig. Zo is het toch een beetje als ik goed gelezen heb

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: pap 4

Berichtdoor liddy » Zo 25 Sep 2016 21:48

Als er in het weefsel wat is weggehaald kwaadaardige cellen zitten, en de snijranden zijn voldoende schoon,
dan heeft men voldoende weggehaald. Je moet dan op controle blijven komen, waarbij er steeds meer tijd
tussen de controles zal zitten.
Zitten er in het weggehaalde weefsel geen kwaadaardige cellen dan zal met jou afgesproken worden wanneer
er weer een uitstrijkje gedaan zal worden.
Ik hoop zo dat je een goede uitslag zult krijgen.

samantha89
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Di 20 Sep 2016 10:01

Re: pap 4

Berichtdoor samantha89 » Di 27 Sep 2016 09:45

Komende donderdag zullen we het weten tussen half 3 en 5u wordt ik gebeld erna zal ik wat laten weten

samantha89
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Di 20 Sep 2016 10:01

Re: pap 4

Berichtdoor samantha89 » Do 29 Sep 2016 18:38

Nou de dokter heeft gebeld en het weefsel was voor driekwart goed en eigenlijk moest ik achter 6maanden terug voor een uitstrijkje maar dat is nu 4 maanden geworden en dan kijken ze weer verder mocht het dan weer niet goed zijn krijg ik een operatie waar ze meer weg halen.


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten