Hallo,
Ik heb borstkanker. Na de eerste operatie bleken de snijranden niet schoon te zijn en bleek dat ik uitzaaiingen had in de lymfeklieren. Bij de tweede operatie is er een okseltoilet uitgevoerd en is de rest van het gezwel verwijderd. Hierna heb ik 32 bestralingen en 4 chemokuren ondergaan. Nu komt de hormoonkuur aan de beurt.
Zou hier graag wat meer over willen weten. Zijn er vrouwen die hier ervaringen mee hebben. Wat slikken jullie en voor hoelang? Zijn jullie hier ook ziek van geweest in het begin van de kuur? Zorgt de kuur ervoor dat je in de overgang komt en blijft?
Alvast bedankt.
Hormoonkuur na chemokuur
Hormoonkuur na chemokuur
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
hormoonkuur
hoi jeanette,
ik heb ook borstkanker (gehad) is geconstateerd op mijn 27e, ben behandeld met een amputatie, daarna 4 keer ac kuur, toen een paar keer zoladex spuiten gecombineerd met nolvadex. de zoladex krijg ik niet meer omdat ik mijn eierstokken er (net) uit heb laten halen. de nolvadex is voor een periode van 5 jaar.
van de nolvadex (of tamoxifen) wordt je niet ziek. het kan wel, maar ik heb er geen last van. ben ook niet zo enorm aangekomen, eerder alleen maar afgevallen. of je van de hormoonkuur zelf tijdelijk in de overgang komt hangt denk ik helemaal van de dosis af. meestal wordt hij daarom gecombineerd met zoladex, wat er voor zorgt dat de eierstokken stil komen te liggen. de bedoeling van zo'n hormoonkuur is om je tijdelijk in de overgang te brengen. bij sommige vrouwen treed de overgang definitief in, maar bij anderen komt de cyclus weer gewoon op gang.
als je nog iets vragen wil, mail me maar. klaasjedijkxhoorn@hotmail.com
groetjes, klaasje
ik heb ook borstkanker (gehad) is geconstateerd op mijn 27e, ben behandeld met een amputatie, daarna 4 keer ac kuur, toen een paar keer zoladex spuiten gecombineerd met nolvadex. de zoladex krijg ik niet meer omdat ik mijn eierstokken er (net) uit heb laten halen. de nolvadex is voor een periode van 5 jaar.
van de nolvadex (of tamoxifen) wordt je niet ziek. het kan wel, maar ik heb er geen last van. ben ook niet zo enorm aangekomen, eerder alleen maar afgevallen. of je van de hormoonkuur zelf tijdelijk in de overgang komt hangt denk ik helemaal van de dosis af. meestal wordt hij daarom gecombineerd met zoladex, wat er voor zorgt dat de eierstokken stil komen te liggen. de bedoeling van zo'n hormoonkuur is om je tijdelijk in de overgang te brengen. bij sommige vrouwen treed de overgang definitief in, maar bij anderen komt de cyclus weer gewoon op gang.
als je nog iets vragen wil, mail me maar. klaasjedijkxhoorn@hotmail.com
groetjes, klaasje
Terug naar “Vraag en antwoord”