Hallo allemaal,
N.a..v mijn uitstrijkje voor bmhk is HPV geconstateerd. Wat nu? Ik wens jullie heel veel sterkte!
BMHK
BMHK
hallo linda,
deze reactie is aan de late kant maar 'k kom zelden of nooit op het forum.
je schrijft dat er hpv geconstateerd is. hpv is het human papiloma virus. dit virus kan de celdeling van de baarmoederhals beinvloeden en kanker veroorzaken.
voor zover ik weet zijn er de volgende stadia: 1, 2, 3a, 3b, 4 en 5.
stadium 1 is prima en stadium 5 slecht.
zelf pendel ik al vanaf 1970 tussen stadium 1 en 3a. afhankelijk van het stadium wordt de controle aangepast. tijdens stadium 3a zijn er af en toe een paar kleine dingen gebeurd, zoals een klein stukje onrustige cellen weghalen bijv.. het is niets engs of pijnlijks.
als je je ongerust maakt kan ik je aanraden om contact op te nemen met je huisarts of een gyneacoloog. je kan je dan tot in detail laten voorlichten en vragen stellen.
linda 'k wens je sterkte en succes,
liefs en groeten van will
deze reactie is aan de late kant maar 'k kom zelden of nooit op het forum.
je schrijft dat er hpv geconstateerd is. hpv is het human papiloma virus. dit virus kan de celdeling van de baarmoederhals beinvloeden en kanker veroorzaken.
voor zover ik weet zijn er de volgende stadia: 1, 2, 3a, 3b, 4 en 5.
stadium 1 is prima en stadium 5 slecht.
zelf pendel ik al vanaf 1970 tussen stadium 1 en 3a. afhankelijk van het stadium wordt de controle aangepast. tijdens stadium 3a zijn er af en toe een paar kleine dingen gebeurd, zoals een klein stukje onrustige cellen weghalen bijv.. het is niets engs of pijnlijks.
als je je ongerust maakt kan ik je aanraden om contact op te nemen met je huisarts of een gyneacoloog. je kan je dan tot in detail laten voorlichten en vragen stellen.
linda 'k wens je sterkte en succes,
liefs en groeten van will
Terug naar “Vraag en antwoord”