prostaatkanker

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
karinw

prostaatkanker

Berichtdoor karinw » Wo 11 Feb 2004 11:25

hallo allemaal,
Gisteren heb ik (24) te horen gekregen dat mijn vader (64) prostaatkanker heeft. Ze zeiden dat het om een kleine plek ging 5 procent op de prostaat en in een vroeg stadium. Hij heeft de keuze uit drie behandelingsmethodes...
Het woord kanker doet me enorm schrikken... toch hoop ik het beste.
Hoe zijn jullie ervaringen? Kan men ervan genezen? Hoe groot is de kans op uitzaaiingen? Welke behandeling is het beste?
O o zoveel vragen dat ik heb.
Hoop dat alles goed komt.
gr karin

Stien
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Zo 27 Jul 2003 14:21

Berichtdoor Stien » Zo 29 Feb 2004 16:18

Hoy Karin
Ja, dit is even schrikken hè, het woord kanker alleen al.
Maar ik kan je wel goed nieuws melden. Bij mijn vader werd in feb. 2000 eerst prostaatkanker en twee weken later non-Hodgkin vastgesteld.
Zijn prostaatkanker was al tamelijk uitgebreid met een PSA van >12.
Hij is behandeld met bestralingen en hormonen voor zijn prostaatca. en met chemo en OP's voor zijn non-Hodgkin. Hij is meer dan 3 jaar na het einde van zijn behandeling en nog steeds in prima conditie. Nog 2 jaar te gaan en hij kan volledig genezen verklaard worden
Wat prostaatkanker betreft: alles hangt een beetje af van het type tumor en de uitgebreidheid, maar de kans op genezing is ècht wel groot hoor.
Ik hoop dat je ondertussen een beetje van de schok bekomen bent.
Wordt het je allemaal een beetje teveel en heb je het gevoel dat je d'r regelmatig eens over wil spreken met mensen die begrijpen wat er in je omgaat, dan is het misschien een goed idee om je aan te melden bij de mailgroep voor naasten (heb ik ook gedaan en voor mij werkt het). Je mag me trouwens altijd mailen, als ik je ergens mee kan helpen.

Groetjes
Stien


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten