balkanker

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
tim

balkanker

Berichtdoor tim » Za 05 Jun 2004 15:32

hey mensen ik heb een vraagje

ik heb al zolang ik ken dat men rechterbal een stuk groter is als men linkerbal ik begin me er nu druk om te maken omdat ik niet snap waarom die groter is? is dat erg moet ik denken aan kanker?

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Za 05 Jun 2004 17:11

hoi Tim,

als het altijd al zo is; en er veranderd niets; zou ik niet weten waarom je je er nu ineens zorgen over zou moeten maken. Kanker groeit en maakt dat het zou veranderen. Aangezien dat niet gebeurd, zou ik zeker niet denken aan kanker. Waarom dat verschil er dan is.. dat weet ik niet...

jodyi

josenwijna

reaktie.

Berichtdoor josenwijna » Vr 16 Jul 2004 12:03

Hoi Tim

Zolang ik mijn eigen ken en dat is al 56 jaar heb ik ook een grotere bal aan een kant die schijnt meer ontwikkelt te zijn voor mij geen reden om me daar over druk te maken ik hoop en denk dat jij dat ook niet hoeftte doen.

Jos.

Arriflex02
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: Ma 26 Mei 2003 11:49
Contact:

Re: reaktie.

Berichtdoor Arriflex02 » Vr 16 Jul 2004 13:40

josenwijna schreef:Hoi Tim

Zolang ik mijn eigen ken en dat is al 56 jaar heb ik ook een grotere bal aan een kant die schijnt meer ontwikkelt te zijn voor mij geen reden om me daar over druk te maken ik hoop en denk dat jij dat ook niet hoeftte doen.

Jos.


Beste Tim,

Als een vergroting van je bal optreed en je bal wordt aan de die kant ook harder dan is het een goed idee om aan je huisarts een echo aan te vragen. Bij twijfel is dat altijd een goed idee daar wij ook geen experts zijn maar ex(patienten).

Bij mij werd mijn ene bal groter en harder. omdat het bleef groeien ben ik naar een huisarts gegaan die een echo aanvroeg voor me. Na de echo duurde het 2 dagen voordat ik in het ziekenhuis lag omdat bij zaadbalkanker was geconstateerd.

Je kan op www.acor.org zoeken naar de test om bij jezelf te onderzoeken ofdat het wijs voo rje is een bezoek af te leggen aan een huisarts. Ik weet dat het een stap is want ik was al 2 jaar niet meer bij een huisarts geweest maar doordat ik ben gegaan sta ik er nog steeds. Hou 1 ding in de gaten. Zaadbalkanker is een gevaarlijke vorm van kanker (zoals allen) Zaadbalkanker zaait binnen drie maanden uit naar vitale plekken in je lichaam zoals lever, longen en hoofd.

Veel succes en laat horen hoe het gegaan is o.k.

max

Gast

Berichtdoor Gast » Wo 28 Jul 2004 11:11

Ik voel de laatste paar dagen aan mijn rechter testikel een klein wat harder bultje, hij zit aan de voorkant. Moet ik mij nu zorgen maken en langs de dokter gaan !? Mijn ene testikel is soms ook groter dan de andere maar ik wist dat dat normaal was.

Thomas

Gast

Berichtdoor Gast » Wo 28 Jul 2004 12:06

Anonymous schreef:Ik voel de laatste paar dagen aan mijn rechter testikel een klein wat harder bultje, hij zit aan de voorkant. Moet ik mij nu zorgen maken en langs de dokter gaan !? Mijn ene testikel is soms ook groter dan de andere maar ik wist dat dat normaal was.

Thomas


Beste Thomas,

Zoals je in mijn vorige reactie kan lezen is het altijd wijs om een bezoek af te leggen aan je huisarts en die er naar laten kijken. Ik begrijp dat er een gevoel van schaamte over je heen komt alleen als je er aan denkt je broek te moeten laten zakken voor een vreemde maar jij bent geen expert en dat zijn wij ook niet dus je kan voor de zekerheid maar beter doen. Je kan bij zaadbanker al snel te laat zijn omdat het naar je vitale organen uitzaait. Lever, longen en je hoofd.

Dat je ene bal sosm groter is dan je andere dat lijkt me niet zo'n groot probleem omdat dat ook met spermaproductie te maken heeft. Als je bal na verloop van tijd weer slinkt dat heb je naar mijn mening geen probleem maar blijft die groeien en wordt die gevoelloos dan zou ik zeker naar je huisarts gaan.

Laat even weten hoe het is gegaan ok en veel succes
max

Gast

Berichtdoor Gast » Do 29 Jul 2004 21:16

Ik ben inmiddels naar de dokter geweest en die kon niets ernstigs vinden. Hij zei dat het wel is voorkomt dat er een klein hobbeltje of bobbeltje zit (of dat voelt dan zo aan). Hij zei dat er totaal geen symptonen van balkanker waren! Er zijn natuurlijk veel vormen vertelde hij mij , maar meestal voelt het dan ook wat weker aan. Hij adviseerde mij wel om 1 x in de maand te voelen of het groter werd of dat er iets veranderde.
Gelukkig is het niets ernstigs!

Thomas

cp

Berichtdoor cp » Do 29 Jul 2004 23:22

goed dat je naar de huisarts bent geweest! Zeker als je je zorgen maakt, is het verstandig even een medicus ernaar te laten kijken (ook als het een beetje vervelende plek is, niet schromen).

Zelfonderzoek zoals de dokter jou aanraadt is eigenlijk hetzelfde wat vrouwen ook liefst 1x per maand zouden moeten doen met hun borsten. Zaadballen en borsten zijn hormoongevoelige lichaamsdelen/organen. Van nature kunnen ze dus al een knobbeltje hebben, maar pas als je over een periode veranderingen merkt, moet je gaan opletten en het goed in de gaten houden (of snel naar de dokter als het snel verandert natuurlijk!)

Neem ook eens een kijkje op www.kankerwiehelpt.nl
Het is geen zelfdiagnose site maar er staan ook wat klachten in beschreven.

Aan de andere kant zou ik me maar lekker weghouden van dit forum en de bovengenoemde site, want je bent gelukkig kerngezond! :wink:

groetjes,
cp

Nils

Berichtdoor Nils » Vr 20 Aug 2004 11:31

Je testikels zijn nooit even groot. Waar je op moet letten is een verandering van de zaadbal. Wordt ie hard of voel je een harde bobbel of krijg je een zeurderige pijn ga onmiddelijk naar de huisarts. Bij twijfel laat een echo van je zaadballen maken. Wacht nooit te lang want zaadbal kanker is een agressieve vorm van kanker die zich snel verspreid. Als je er op tijd bij bent dan is het goed te behandelen.

Patrick

Balkanker

Berichtdoor Patrick » Za 21 Aug 2004 14:48

Ik ben nu 18 en heb sinds dat ik al heel wat jonger was (12) een klein knobbeltje op mijn rechter bal. Hij zit er altijd al maar nu ik steeds meer lees over kanker begin ik me toch wat zorgen te maken. Ik las hier ook al dat het vaker voorkomt dat er een NIET kwaadaardig knobbeltje kan zitten. En omdat hij nog altijd even klein is weet ik niet goed of ik nou naar een huisarts moet gaan.....

Gast

Berichtdoor Gast » Ma 03 Okt 2005 16:11

ik ben 19 kwam 3 dagen geleden tijdens het douchen achter een bultje.. alleen het gekke is bij mij is ie echt keihard en zit hij naja niet echt op mn bal of dat ik het voel als ik aan mn zak voel zeg maar ..

maar eerder beetje tussen het schaamhaar (net boven de penis) ik heb toch maar afspraak met de dokter gemaakt want ik weet niet of het nou wel of niet iets is..


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten