Mijn vader blijkt longkanker te hebben. Als eerste is er TBC geconstateerd maar nadat ze de medicijnen daarvoor gaven werd hij alleen nog maar zieker. Het ziekenhuis zei dat de symptomen niet bij TBC horen en dus moest ie maar naar huis. Via de huisarts is hij naar een ander ziekenhuis gegaan. Door zijn verhaal, benauwd hebben; niet kunnen slapen en geen eetlust, hebben ze toch wat meer onderzoeken gedaan. Toen bleek dat hij ook longontsteking heeft en na nog meer onderzoeken dus ook longkanker. Je vraagt je af hoeveel een long in een keer aankan.
Vrijdag 16/7 horen we hoe erg het is en hoe lang hij nog te leven heeft. Hij wil geen behandeling, want hij wil niet nog zieker worden om een paar maanden langer te mogen leven. Ik begrijp dat maar ik kan er eigenlijk niet goed mee omgaan. Mijn vader is geen prater dus ik kan er met hem eigenlijk niet over praten. Iedereen in ons gezin gaat er op zijn eigen manier mee om. Maar ik ben op dit moment te boos en te verdrietig om zelf maar iets te ondernemen.
Ik weet gewoon niet wat nu verder.
Laten we eerst maar vrijdag afwachten.
longkanker
reaktie.
Hallo ell.
Ik heb jou verhaaltje gelezen en ik kan best begrijpen wat er in je omgaat, waarom? zal ik je vertellen.
Ik ben jos uit haarlem 56 jaar altijd gesport hardlopen en voetballen,maar in januari dit jaar bleef ik zo hoesten ja je raad het al longkanker dus kwam er uit na een heleboel onderzoeken uiteraard en om het allemaal niet te lang te maken voor jou ik ben inmiddels geopereerd dat was in maart dit jaar er is van mijn linker long de helft weg gehaalden een aantal lymfklierenen zoals je ziet aan het typen ik ben er nog zo simpel is het ik moest mij wel laten opereren anders is het gebeurt met je, en ik ga nu niet lopen juigen en springen want ik ben er nog lang niet, ik wil alleen maar even jou en je vader wat moed inspreken en alle sterkte toe wensen en neem van mij aan dat er altijd wel iemand is of meerdere die jullie ook steunen en mocht je nog via hier willen babelen josenwijna1@msn.com (wijna is mijn vriendin.)
Ik heb jou verhaaltje gelezen en ik kan best begrijpen wat er in je omgaat, waarom? zal ik je vertellen.
Ik ben jos uit haarlem 56 jaar altijd gesport hardlopen en voetballen,maar in januari dit jaar bleef ik zo hoesten ja je raad het al longkanker dus kwam er uit na een heleboel onderzoeken uiteraard en om het allemaal niet te lang te maken voor jou ik ben inmiddels geopereerd dat was in maart dit jaar er is van mijn linker long de helft weg gehaalden een aantal lymfklierenen zoals je ziet aan het typen ik ben er nog zo simpel is het ik moest mij wel laten opereren anders is het gebeurt met je, en ik ga nu niet lopen juigen en springen want ik ben er nog lang niet, ik wil alleen maar even jou en je vader wat moed inspreken en alle sterkte toe wensen en neem van mij aan dat er altijd wel iemand is of meerdere die jullie ook steunen en mocht je nog via hier willen babelen josenwijna1@msn.com (wijna is mijn vriendin.)
Re: reaktie.
josenwijna schreef:Hallo ell.
Hoi Jos, bedankt voor je reactie. Ik ben heel blij voor je dat het voor jou nu zo goed gaat. Wij hebben vandaag te horen gekregen dat door de TBC de kanker niet behandeld kan worden. We moeten ook nog wachten op de uitslag van de bot scan. De arts is nl bang dat het al is uitgezaaid naar zijn botten. Dat horen we woensdag. Is dat niet het geval, dan moet mijn vader toch nog wachten totdat de TBC over is. Dat kan wel een half jaar duren. Minstens!! Je begrijpt dat er dan natuurlijk een nog veel grotere kans is dat de kanker is uitgebreid. Het blijkt dat chemo therapie juist de TBC aanwakkerd. Opereren kan niet omdat zijn longen zo zijn aangetast dat hij nu met 1 long niet door het leven kan gaan. Alhoewel ze wel naar die mogelijkheid gaan kijken.
We zullen wel zien wat er gaat gebeuren. Ik ben benieuwd of er iemand is die dit probleem ook kent.
Jos voor jou heel veel succes en sterkte. Ik hoop echt dat je er van af bent. Het beste. El
Terug naar “Vraag en antwoord”