spoeling blaas

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
scharp2

spoeling blaas

Berichtdoor scharp2 » Ma 19 Jul 2004 11:50

Ik ben een man van 73 jaar. Op 2 nov. 2001 veel bloed in urine. Na eerst een medicijnkuur voor ontsteking en vervolgens diverse onderzoeken door huisarts en uroloog geopereerd. Er werd een poliep in mijn blaas weggenomen die na onderzoek zoals verwacht kwaadaardig bleek te zijn.
Vervolgens regelmatig cystoscopisch onderzoek, tussentijdse perioden werden steeds verlengd, maar op 21 maart 2004 vrij ernstige bloeding tijdens plassen. Bleek na onderzoek ontsteking en na medicijnkuur geen klachten meer. Bij cystoscopisch onderzoek was uroloog tevreden en moet nu pas op 1 april 2005, dus over 1 jaar, terugkomen voor volgend onderzoek.Uiteraard was er bij mij wel even paniek.
Ik heb echter 2 vragen n.l. :
-ik heb nooit, behalve direct na de operatie, een spoeling gekregen.Bij navraag aan de uroloog bleek deze hiervan geen voorstander te zijn omdat dit een grotere gevoeligheid voor TBC zou betekenen. Ik had grote twijfels hieover maar gezien het tot nu toe goed gaat heb ik er vrede mee maar vind het toch vreemd omdat ik van bijna iedereen over spoelingen hoor.
-Bij de onderzoeken vertelde de uroloog mij dat ik een z.g. "balkenblaas" heb, de wetenschappelijke naam ben ik vergeten, maar dat het geen kwaad kon. Ik zou hier graag wat meer informatie over willen hebben.
Willem.

Terug naar “Vraag en antwoord”