relatie problemen na kanker

Dit forum is speciaal voor naasten die willen praten over 'de verandering' van de relatie na de diagnose kanker!
Hoe ga jij ermee om? Hoe een ander?
anneke

relatie problemen na kanker

Berichtdoor anneke » Zo 13 Feb 2005 17:26

Mijn man heeft een behandeling van darmkanker met bestraling en chemo achter de rug. Het heeft meer dan een jaar geduurd en we hopen op genezing.
Nu voel ik me zelf echter leeg en moe. We hebben een leeftijdsverschil van 10 jaar. Bijna een jaar hebben we geen sexueel contact en ik mis gewoon het gevoelsmatige contact.
Het lijkt wel of we nu 20 jaar schelen. Hij ziet er opeens zo oud uit. Ook voel ik me heel erg boos. Hij heeft altijd te veel gerookt en behoorlijk alcohol gedronken. Daarbij voel ik me dan weer schuldig dat ik boos ben en weet niet waar ik met mijn gevoel naar toe moet.
Verwarrend hoor.

Gast

Re:relatie problemen na kanker

Berichtdoor Gast » Di 15 Mar 2005 17:58

[quote="Mar31"]Hallo Anneke,

Ik begrijp jou gevoel heel goed, maak precies het zelfde mee. Mijn vriend heeft sinds juli 2004, endeldarmkanker. Hij is hieraan geopeerd na bestraling. Op dit moment heeft hij een tijdelijk stoma en helaas ook uitzaaiingen in de lever. In de periode dat hij geopereerd is aan de tumor, voelde ik me vreselijk verward, bang en alleen. Ik gunde hem alle aandacht maar niemand vroeg hoe het met mij ging, daarna een periode(nog steeds) van chemokuren met bijwerkingen. Inmiddels na regelmatig praten met een psygoloog en veel praten met mijn vriend lijken we dichter bij elkaar te zijn gekomen en gaat alles weer meer onspannen. Zeg gewoon wat je dwars zit en zo moeilijk vind. Maak echt tijd voor elkaar en praat veel, misschien sluit je man zich af, dat is de overlevingshouding. Probeer weer een closer contact te krijgen hopelijk gaat het op sexueel gebied ook beter, al is de frequentie waarschijnlijk minder dan voorheen. Ik heb het onmachtige, angstige en boze gevoel nog steeds maar kan het nu veel beter bespreken en houdt ook mijn vriend rekening met mij en ik met hem (Balans). Hij is ziek, maar jij bent er ook nog. Sterkte!!! Als je me prive wilt mailen, mijn email adres is h27marielle@yahoo.com


Terug naar “Naasten en relaties ...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten