Mijn vrouw heeft borstkanker

Dit forum is speciaal voor naasten die willen praten over 'de verandering' van de relatie na de diagnose kanker!
Hoe ga jij ermee om? Hoe een ander?
Gebruikersavatar
Jacques Smeets
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: Wo 29 Nov 2006 18:28
Locatie: Elsloo Lb
Contact:

Mijn vrouw heeft borstkanker

Berichtdoor Jacques Smeets » Wo 29 Nov 2006 18:42

Hallo beste mensen,

Ik heb mij in het begrip kanker nooit écht verdiept, wel in de natuurlijke wetmatige samenhangen tussen ziekte en gezondheid, tussen leven en dood. Ik verdiepte mij arenlang in psychologische betekenissen van de (ziekte)symptomen en ik kreeg een enorm vertrwouwen in die inzichten.
Zij leidden tot een eigen niet-commerciële website (www.insavasana.nl)
Ik schreef echter nauwelijks iets over kanker, want dat hield ik ver weg van me, bang dat ik was dat ik ermee te maken zou krijgen.
Nu kan ik niet anders, ik kan er niet meer omheen, omdat mijn vrouw borstkanker blijkt te hebben en wij terecht zijn gekomen in de "maalstroom" van de medische wereld, in operaties, chemokuur en bestraling.
Er is zeer goede hoop op een goeie afloop, omdat de tumor in een heel vroeg stadium werd ontdekt en er op dit ogenblik geen sprake is van uitzaaiingen.

Ik voel nu een bepaalde gedrevenheid om me verder te verdiepen in de ziekte, of beter gezegd in de symptomen van de ziekte, omdat ik besef dat de diepere betekenissen van kanker tevens boodschappen bevatten, die mensen aan kunnen zetten tot een persoonlijk proces van bewustwording.

Ik ervaar nu tenminste wat kanker kan betekenen in het dagelijkse leven, wat het teweeg brengt en hoe het iemands leven helemaal op de kop kan zetten, hetgeen wellicht de bdoeling ervan is.
Die andere kijk zal misschien bij sommige mensen weerstand oproepen, anderen zullen zich geprikkeld voelen om op zoek te gaan naar het waaróm van de kanker, op dit moment, onder deze omstandigheden, in die bepaalde situatie.
Het zal heel erg moeilijk zijn om je zinnen te richten op iets wat buiten de bekende - wellicht vertrouwde - medische wereld die zich bezig houdt met de bestrijding van kanker.
De doodsangst ligt op de loer, mededelingen uit de omgeving maken je bang en onzeker, er heerst twijfel over de toekomst enz. enz.
Toch zal ik er wat meer over gaan schrijven op mijn website, omdat kanker ook een enorme uitdaging bevat om over te gaan tot nog meer bewustwording.
Kanker wordt in de medische wereld steevast een ziekte genoemd.
In de esoterische psychologische wereld wordt op een andere manier naar ziekte gekeken en dus ook naar kanker.
Hier wordt gesproken over ziektesymptomen met een psychologische betekenis.
Als echtgenoot van een vrouw met borstkanker is mijn vertrouwen in bepaalde inzichten nooit verdwenen, komt misschien nog, is niet te hopen.

Ik wens iedereen van harte veel moed, wijsheid en inzicht toe in het persoonlijke proces bij kanker.

Jacques
Kanker is meer dan een ziekte; ga op zoek naar de diepere betekenis.

Terug naar “Naasten en relaties ...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten