Omaatje van 97 dr zoon heeft kanker...vertellen...

Dit forum is speciaal voor naasten die willen praten over 'de verandering' van de relatie na de diagnose kanker!
Hoe ga jij ermee om? Hoe een ander?
platvoet
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Za 06 Okt 2007 21:00
Locatie: Delft

Omaatje van 97 dr zoon heeft kanker...vertellen...

Berichtdoor platvoet » Za 06 Okt 2007 21:30

We zitten met een groot dillemma.
Mijn vader heeft gisteren te horen gekregen dat hij blaaskanker heeft met uitzaaiingen in de botten (rug). Dinsdag gaat hij het ziekenhuis in voor verdere onderzoeken en dan weten we pas meer over het verdere verloop en de behandelingen.
Mijn omaatje is 97 en mijn vader is ook net nog haar jongste zoon en stiekem een beetje favoriete zoon. We hebben haar wel verteld dat mn vader het aan zijn blaas heeft en aan zn rug, maar verder nog niet,
We zijn nu eigenlijk bang dat straks iemand anders zich verspreekt, dus we willen het toch gaan vertellen.
Ik heb dus alleen geen idee HOE !
Heeft iemand tips?
Alvast bedankt.
D
(29jr)

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Za 06 Okt 2007 23:31

Beste D,

Ze zal zeker schrikken van het woord kanker.
Ik zou er heel nadrukkelijk zeggen dat dinsdag er meer informatie komt over wat de dokter nu wil gaan doen.
Dat jullie denken dat het wel mee gaat vallen, omdat de dokter nog behandelingen wil gaan doen.
Immers er is nog niet gezegd dat er geen behandelingen komen.
Dat er tegenwoordig meer mensen genezen van kanker, dat de kansen steeds groter worden.
Als je het nu al verteld, kan jullie oma tenminste meegroeien in het proces wat er gaat komen.
Hoe positiever jullie overkomen, hoe minder ernstig het over zal komen.
Veel succes,

Liddy


Terug naar “Naasten en relaties ...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten