Mijn schoonmoeder is ongenezelijk ziek. kanker.

Dit forum is speciaal voor naasten die willen praten over 'de verandering' van de relatie na de diagnose kanker!
Hoe ga jij ermee om? Hoe een ander?
anneke23
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 30 Jun 2008 11:15

Mijn schoonmoeder is ongenezelijk ziek. kanker.

Berichtdoor anneke23 » Ma 30 Jun 2008 11:43

Hallo
Mijn schoonmoeder is ongeneeslijk ziek. Kanker in de weke delen. ze heeft drie jaar geleden een tumor op haar nier gehad die is verwijderd. Dit jaar feb kreeg ze weer zo'n buikpijn toen ze had toen die tumor er zat. Ze hebben een echo gemaakt en dat zag er niet goed uit. Door gestuurd naar het ziekehuis toen bleek dat ze vergrote bijnieren had. toen is mijn schoonmoeder door scan gegaan en daar in konden ze niet heel veel zien wel wat verhoging op sommige plekken. Er is toen weefsel genomen bij haar. Toen kwam eruit dat het een hele zeldzame vorm van kanker was. En dat ze het leven misschien konden rekken met chemo. Die heeft ze nu achter de rug. Naar het ziekenhuis toe weer onderzoeken kijken of de chemo iets had gedaan. We kregen afgelopen donderdag 26 juni de uitslag dat de chemo niks had gedaan. De doktoren zeiden we hebben nog iets wat we u kunnen aanbieden. Maar dat was maar minimaal dat het aan zal slaan. Vandaag hebben ze gesprek in het zieken huis. Wat ze gaan doen of nog wel of niet de volgende kuur.
Wat ik begrepen heb is dat ze het niet meer gaan doen. Want ze wil graag nog gaan genieten van de maanden die ze nog heeft met ons.
en niet maanden nog ziek zijn.

Ik vindt zelf dat ze dan een goede keus maakt.
Maar het valt allemaal heel zwaar om dadelijk je schoonmoeder weg moet geven. Mijn vriend die heeft het heel zwaar, slaapt 's nacht heel slecht, eet niet meer zo veel. Die gaat er helemaal aan onderdoor. We praten samen heel veel. Maar er komt een zware tijd aan. En me schoonmoeder is pas 55 jaar oud. Ik wou dat ze nog oma wordt en lekker met haar kleinkinder kon spelen en oppassen. Maar dat zit er niet meer in. Want haar levens verwachting is max een half jaar.

Ik wou graag me verhaal kwijt en ik hoop wat tips te krijgen hoe ik dit allemaal kan gaan verwerken.


groetjes anneke

Terug naar “Naasten en relaties ...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten