Vader beste vriend heeft kanker. Hoe kan ik steunen?

Dit forum is speciaal voor naasten die willen praten over 'de verandering' van de relatie na de diagnose kanker!
Hoe ga jij ermee om? Hoe een ander?
Natty
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 28 Okt 2008 16:39

Vader beste vriend heeft kanker. Hoe kan ik steunen?

Berichtdoor Natty » Di 28 Okt 2008 16:51

Hallo mensen,

Ik ben nieuw op dit forum, en ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

De vader van een goede vriend van mij heeft Kanker. Het is net geconstateerd, en het zit in zijn lever en alvleesklier. Er is nog niet veel bekend, maar ik heb er geen goed gevoel over. Ook omdat hij al een tijdje met last rond liep.

Ik weet nog niks, maar ik heb het gevoel dat dit niet goed gaat aflopen. Hoe kan ik mijn vriend het beste steunen? Ik heb hier weinig ervaring mee, en ik wil er wel zijn voor hem.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik evt. zou kunnen doen. Misschien heeft iemand erg veel steun gehad van naasten, en zou die kunnen vertellen wat ik zou kunnen betekenen.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Di 28 Okt 2008 23:11

Je vriend zal vaak bij zijn vader willen zijn.
Als het alvleesklierkanker is, dan is er een grote kans dat het snel gaat.
Dus komt je vriend aan de normaalste dingen niet toe.
Boodschappen doen, eten koken, strijken enz.
Wat je zou kunnen doen is voor jezelf en hem eten koken en dan of hij komt bij jou eten,
of je doet zijn portie in een diepvriesbakje. Dan hoeft hij het thuis enkel op te warmen.
Alleen al het feit dat hij eten kan krijgen wat iemand voor hem gemaakt heeft, zal hem goed doen.
Hem regelmatig bellen, altijd even vragen of het schikt. En dan kan hij of iets over zijn vader
wil vertellen of misschien wil hij over alledaagse dingen hebben ter afleiding.
Het hoeft geen lang telefoongesprek te zijn, dat je belt is al heel belangrijk.
Even iets samen doen, over moeilijk dingen praat je makkelijker tijdens de afwas,
tijdens een wandeling, want dan hoef je elkaar niet per se aan te kijken.
Misschien kun je hier iets mee.


Terug naar “Naasten en relaties ...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten