mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Dit forum is speciaal voor naasten die willen praten over 'de verandering' van de relatie na de diagnose kanker!
Hoe ga jij ermee om? Hoe een ander?
janineb
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: Do 16 Apr 2009 20:08

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor janineb » Za 05 Sep 2009 19:59

Lieve dames,

En hierom ga ik toch zo af en toe weer terug naar het Forum. Jullie hebben zoveel girlpower en steunende woorden dat ik me echt niet meer alleen voel. Als ik echt denk dat ik tegen het plafond ga, dan roep ik het dreamteam voor hulp en dat zijn jullie. Dank dank dank. Ik heb het dieptepunt geloof ik weer even gehad. Zo gaat het altijd he steeds een beetje moeilijker tot je niet anders kunt dan toegeven, wanhopig zijn en huilen en dan hup toch weer door.
het klopt dat mn jongste heel close was met haar oma, ze lag hel vaak samen met haar in bed echt te knuffelen. Zij hadden een twee passies gemeenschappelijk namelijk paarden en doekjes. paarden spreekt voor zich, maar doekjes zijn voor in bed om mee te knuffelen voor het slapen. Joannen heeft alle doekjes van Anna gekregen en knuffelt er vaak mee. dan komt ze ineesn naar mee toe en zegt: ruik eens mam en dan ruik ik Anna. Ik heb een trui die naar mn moeder ruikt bewaard en vanmorgen hebben we uitgebreid samen gesnufffeld, heerlijk was dat. We zijn vandaag weer bij het graf geweest en hebben weer mooie dingen gemaakt. De meiden met stenen en eikeltjes en eikeltjes en ik met een mooi windlicht en kaarsen. Daarna nog naar de Mariakapel allemaal een kaars aangestoken. Naomi heeft gevraagd of Anna en haar moeder een nieuw leven mogen hebben als sterretjes in de hemel. Prachtig toch!
Daarna weer opgeruimd in het huis en weer van alles met mn zus gedaan. Gelukkig doet dat weer een hoop voor me en voel ik me weer beter. Schrijven lucht me inderdaad heel erg op. Ik volg het advies van opschrijven van mijn emoties op, waar ik ook ben. Soms ben ik ineens zo verdrietig dat het er uit moet in tranen of woorden laatst zelfs tijdens een vergadering en dan ga ik dus gewoon stiekem schrijven hoeveel ik haar mis. Ladies het valt allemaal niet mee en soms denk ik dat ik gek wordt van verdriet maar jullie bemoedigende woorden geven me weer kracht en hoop. We gaan er weer volle kracht voor. Ik hoop dat jullie een fijn weekend hebben.

groetjes Janine

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor stoffeltje » Za 05 Sep 2009 20:33

hoi janine,
ik hoop dat jullie een mooi en rustig weekend hebben.
de kinderen kunnen ook een schrift maken met dingen die ze willen zeggen en tekeningen erbij.
alles wat ze kwijt willen.
ms. een idee!
liefs anita :wink:

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor liddy » Za 05 Sep 2009 20:43

Wat ben je goed bezig. Het is zo fijn te horen dat we elkaar kunnen helpen.

In mijn kast heb ik een kledingset van mijn moeder hangen.
Ik zal het vanwege de maat nooit dragen, maar toen ik het in haar kast zag hangen, wist ik gewoon dat hoort bij mij.
Zo mocht ik ook haar ochtendjas hebben bij het verdelen, die heb ik helemaal tot de draad versleten ;)
Het zijn net die kleine dingetjes die je kunnen helpen bij het verwerken en daarna.

janineb
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: Do 16 Apr 2009 20:08

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor janineb » Zo 06 Sep 2009 19:55

Hoi Liddy,

Jij hebt dat dus ook. in eerste instantie vond ik het te confronterend om haar spullen mee te nemen uit haar huis naar mijn huis. Inmiddels ben ik omgeven met haar spullen en spullen van mijn oma. Ik heb maar een klein huisje dus waar ik ook ben ik zie iets. Nu begin ik dat ook steeds fijner te vinden. Maar foto's kijken vind ik nog te moeilijk. Ik kom bij het uitzoeken van alle spullen mn hele eigen jeugd natuurlijk ook tegen. dat valt ook niet altijd mee om door te nemen zonder haar. het geheel is echt een enorme klus. Ik zie het voor me en weet dat ik er doorheen moet, maar ik wil niet. Een leven zonder mn moeder lijkt zo leeg en dat dat zal het voor een deel ook zijn. Ik denk dat als ik een jaar verder ben dat het anders voelt maar ik ben er wel bang voor dat dit gevoel niet meer weg gaat. Voel me zo alleen. Ik mag eigenlijk niet klagen met mn prachtige kinderen en lieve zus, maar ik zwelg eventjes, ben al zo vaak dapper en ik weet dat jullie het wel kunnen plaatsen. Al met al een goed weekend geweest, ups en downs. Ik hoop dat jullie ook een goed weekend hebben gehad. Morgen weer aan het werk, automatische afleiding pfffffff gelukkig.

Janine

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor liddy » Zo 06 Sep 2009 20:02

Maak overal kleine porties van.
Pak steeds een stukje, dan kun je het beter overzien en je eigen emoties hanteren.
Wellicht volgend weekend nog een klein stukje beter.
Ikzelf heb het heel rustig aan gedaan. Mijn lijf had behoefte aan wat rust.
Wel even naar buiten geweest, dan lucht ik weer even door ;)

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor stoffeltje » Di 08 Sep 2009 11:41

hoi janine,
in het begin is het ook moeilijk om tussen de spulletjes te zitten.
daar gaat even tijd overheen.
zelf had ik dagboeken van mijn moeder<heb er nog maar 3 blz.>van gelezen.
en idd. gaat het met stukjes.
hier had ik een druk weekend,dus een beetje moe.
verders goed.
wees trots op je kids en blij met zo een goede zus!
je werk is een goede afleiding,het verzet je gedachten even.
liefs anita :wink:

janineb
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: Do 16 Apr 2009 20:08

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor janineb » Wo 09 Sep 2009 22:38

jeetje dames,

Wat kan het toch zwaar zijn. Ik heb moet zo mn best doen om de moed erin te houden en eerlijk gezegd is de moed even op. Ik vind er gewoon niks aan, ben verdrietig, mis mn moeder verschrikkelijk. Ik vraag me af wat de zin van het leven is en waarom we hier zijn en zo ons best doen. Uiteindelijk kan je aan het eind van zo'n worsteling dus ook gewoon dood gaan aan een of andere vreselijke ziekte. Ik voelde de spanning en verdriet de hele week toenemen en vandaag heb ik een grote uitbarsting gehad. Helaas waren mijn kinderen hier de dupe van, ook nog een slechte moeder dus. Ik vecht en ik vecht maar ik ben zo moe en zo verdrietig. Uiteindelijk staan daar gewoon weer die twee kinderen die dit ook allemaal maar moeten meemaken en dan ook nog zo'n moeder over haar toeren pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff. Ik ga maar proberen te slapen, lijkt me het beste plan

groetjes Janine

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor liddy » Do 10 Sep 2009 00:05

Kijk er eens anders tegenaan.
Jouw kinderen hebben ervaren dat hun moeder zo van streek kan zijn dat ze onredelijk wordt.
Hiermee bevestig je voor je kinderen dat je niet altijd sterk hoeft te zijn, want hun moeder laat zien
dat je emoties heel hoog op kunnen lopen en dat hun moeder naderhand kalmeerde en weer
hun vertrouwde moeder was.
Dit is zo'n belangrijke les voor kinderen waar ze heel veel aan hebben in hun verdere leven.
"Ik hoef niet alles aan te kunnen, ik mag mijn emoties tonen en daarna weer opkrabbelen en verdergaan"
Hopelijk heb je wat kunnen slapen en ziet de dag van vandaag er iets vrolijker uit.

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor stoffeltje » Do 10 Sep 2009 00:06

hoi janine,
is het voor jou niks om bij de huisarts een lotgenoten groep voor mensen te vragen die ook in het rouwproces zitten?
en uitwisselen hoe die daar mee omgaan?
tuurlijk ook hier,maar als je depressief erbij wordt of je kinderen er onder gaan lijden vraag dan hulp.
aan een deskundige,er bestaan groepen die samen deze situatis met elkaar praten.
want het is erg zwaar zo in je 1"tje.
of een hulplijn die je kan bellen als je het nodig hebt.
veel liefs anita :wink:

Gebruikersavatar
Sophietje
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: Ma 01 Jun 2009 21:47

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor Sophietje » Vr 11 Sep 2009 20:20

Hoi Janine,

Heb je weer een beetje kunnen slapen? Een goede nachtrust doet wonderen, je voelt je vaak weer iets rustiger. Ik vind het mooi wat Liddy schrijft: dat het normaal is dat je soms overloopt van emoties en niet altijd een lieve moeder kan zijn. Je laat in ieder geval aan je dochters zien dat dat het erbij hoort.

Je dochters zullen echt niet minder van je houden!

Groetjes,

Sophietje

janineb
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: Do 16 Apr 2009 20:08

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor janineb » Vr 11 Sep 2009 21:05

Hoi Liddy, Sophietje en Anita,

Zoooooooooo dat was weer even een dieptepuntje. Ik voelde het verdriet en de ellende opbouwen en kon er even niets aan doen. De hele week was gewoon zwaar en het leek alleen maar steeds ellendiger te worden. Woensdag en Donderdag waren het dieptepunt waarop ik donderdag maar gewoon om 18:00 uur naar bed ben gegaan met een dvdtje. Nou nog geen half uur later lag ik te slapen hoor, nog een paar keer even wakker geweest, maar grotendeels gewoon geslapen tot de volgende ochtend. Verder heb ik wat ruimte gemaakt in mijn ysteriwsch drukke weekend en lijkt ik weer aardig te chillen. Jihaaaaaaa the only way is up voor nu. Ik heb ook besloten idd therapie of iets dergelijks te gaan doen, misschien haptonomie, gewoon een uur per week, hopelijk bij iemand met wie het klikt, even stoom afblazen. Dus dames al jullie adviezen en steun hebben weer zin gehad. De kids konden het idd heel goed begrijpen en zelfs aan mij uitleggen waarom het gebeurde. We hebben nu weer alle drie afgesproken meer rekening met elkaar te houden, dus ik niet zo snel boos en zij goed luisteren. Tja we zien het wel weer, maar voorlopig gaar ie weer. Hoe gaat het met jullie? Sophietje nog steeds alles rustig hoop ik?


groeten Janine

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor stoffeltje » Vr 11 Sep 2009 21:54

hoi janine,
fijn te horen dat je weer wat slaapt.
anders trek je het overdag ook niet.
goed dat je het met je kinderen zo besproken hebt, dan begrijpen ze het ook op hun manier.
en leren ze ook zulke gevoelens te mogen uiten.
leuk als je iemand zou treffen die op dezelfde hoogte zit als jijzelf.
de dieptepunten zullen op den duur minder scherp worden.
eerst nog de beginperiode.
het is allemaal nog zo vers.
vreselijk veel sterkte, en knok ze hè, je kan het!
liefs anita :wink:

janineb
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: Do 16 Apr 2009 20:08

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor janineb » Za 12 Sep 2009 09:01

Dankje Anita,


Gelukkig blijf ik ook op mijn diepste punten nog steeds verstandelijk weten dat het beter wordt. Kan het echt niet voelen maar daar hou ik me dan maar een beetje aan vast. Praten praten praten is altijd het beste medicijn dat is maar weer gebleken de afgelopen dagen. Vandaag ga ik weer een mooie kaars neer zetten en de bloemtjes verzorgen, dat vind ik ook altijd fijn. Hoe gaat het met jou en je kat? Wij hebben ook een poesje bij de kattenopvang opgehaald. Ik dacht dat het een goede afleiding voor mij en de kids zou zijn en dat klopt echt wel. Het is een enorm lief diertje en de meiden kunnen heerlijk met haar knuffelen. Ze maakt me alleen ieidere dag heel vroeg wakker door aan mn slaapkamerdeur te krabben en te mauwen. Misschien dat ik daardoor ook een beetje extra labiel ben geworden. hihihi


groetjes Janine

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor stoffeltje » Za 12 Sep 2009 12:05

hoi janine,
wat gaaf dat jullie ook zo een katje hebben genomen.
ze wennen aan je en voelen alles aan,ook verdriet, raar hè!
afleiding geven ze zeker, en je wakker maken dat betekent <eten> :lol:
kan hij naar buiten of is het een binnenkatje.?
ow dat op en neer lopen voor mijn katte kereltjes heb ik 's avonds.
normaal heb ik mijn deur open, en 's avonds willen ze erin en eruit :lol:
een film kijken of internetten zonder katten gekrabbel of er 1 op schoot hebben gaat bijna niet. :mrgreen:
voor kids is het echt gaaf.
bij mij in de fam. hebben we veel huisdieren.
hier gaat alles rustig.
denk tuurlijk nog wel veel aan mijn broer, maar dat is ook heel dubbel.
hoe hij vroeger was en wat we meemaakte en op het laatst.
dat blijf je bij je houden .
ben blij dat hij rust heeft gevonden.
en dat ik zo een tijd toch een goede broer mocht hebben.
zo merk je dat leven en dood dicht bij elkaar staan.

geef de kat maar een dikke knuffel van me :wink:
groetjes anita

Gebruikersavatar
Sophietje
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: Ma 01 Jun 2009 21:47

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor Sophietje » Zo 13 Sep 2009 14:15

Hoi dames,

Bij mij gaat het ook rustig. Ik vind het heerlijk dat ik ook een rondscharrelende kat in huis heb. Het is minder kaal en stil in huis en voelt de dingen haarfijn aan! Katten zijn leuke beesten omdat ze elk hun eigen karakter hebben.
Hoe oud is het katje die jullie opgehaald hebben?

Fijn dat je je weer wat beter voelt. Verdriet zal altijd blijven. Ik hoop dat je er weer eventjes tegen aan kan en de gesprekken met een haptonoom je goed zal doen en de scherpste kantjes van de moeilijke momenten eraf halen.

Zet 'em op! Je doet het hartstikke goed!

Groetjes,

Sophietje

janineb
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: Do 16 Apr 2009 20:08

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor janineb » Ma 28 Sep 2009 20:15

Hoi dames,

Hoe is het met jullie? Ik heb geloof ik weer even een dieptepuntje achter me kunnen laten. Afgelopen zondag waren mn zus en ik jarig. De twee weken daarvoor had ik het al behoorlijk zwaar. Naast dat ik mn moeder mis ben ik nog steeds verbijsterd over alles wat er is gebeurd. De pijnlijke momenten komen allemaal weer langs en voelen weer bijna even pittig als toen. Toch kan ik wel bedenken dat het nodig is dit allemaal weer te voelen. Ik heb zelf ook angst om dood te gaan en ik kan niet zeggen dat deze hele geschiedenis daar goed aan heeft gedaan. Ik hoop wel dat het uiteindelijk oplevert dat ik niet meer bang ben en gewoon kan accepeteren. Ik mis mn moeder verschrikkelijk nog steeds lijkt het alsof ik haar gister nog in goede doen heb gezien en gesproken. Niet te geloven dat ze er echt niet meer is, maar ja het is echt waar. Ik merk nu wel dat ik af en toe een paar uur niet aan haar denk, lijkt me wel goed. De nieuwe poes is hadstikke lief en gezellig en al helemaal gewend, ze gaat al alleen op stap in de tuin.

groetjes Janine

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor liddy » Ma 28 Sep 2009 21:10

Knap van je om zo onder ogen te zien hoe het met je gaat.
Je bent echt op de goede weg.
Dat je nu niet de hele dag aan je moeder denkt, is een teken dat je een stukje verder bent in je verwerkingsproces.
Heel langzaam is er al een scherp randje aan het verdwijnen.
Wat fijn voor je.

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor stoffeltje » Ma 28 Sep 2009 21:51

hoi jannie,
nog gefeliciteerd met jullie verjaardag.
t"ja dat zijn even momenten......
de gedachten aan je moeder blijven wel,maar zachter.
bij mij kijkt mijn moeder en broer nog over mijn schouder mee,en heb ze nog in mijn hart.
ze gaat niet weg maar blijft op den duur wel in je hart.
maar je bent al goed bezig.
gun het de tijd!
liefs anita :wink:

janineb
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: Do 16 Apr 2009 20:08

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor janineb » Do 01 Okt 2009 20:13

Hoi dames,


Sinds een dag of 10 hoor ik niets meer van Sophietje. Volgens mij heeft ze zichzelf verwijderd als gebruiker, klopt dit?


groetjes janine

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor liddy » Do 01 Okt 2009 20:30

Wees gerust, ze heeft zich niet verwijderd als gebruiker.
Het is gewoon afwachten wanneer ze weer een bericht plaatst.
Succes met wachten.

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor stoffeltje » Do 01 Okt 2009 20:47

hoi janine,
alles goed met jou en de kinderen<en kat>?
liefs anita :wink:

Gebruikersavatar
Sophietje
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: Ma 01 Jun 2009 21:47

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor Sophietje » Vr 02 Okt 2009 11:02

Hoi Ladies,

Nee hoor, ik ben er nog steeds, hetzij wat stilletjes. Ik zit niet zo goed in mijn velletje. Het contact tussen mij en mijn moeder loopt momenteel zeer stroef en moeizaam, we hebben regelmatig irritaties en komen er samen helaas niet uit door er over te praten. Mijn moeder wíl er niet over praten, niet onder 'deze omstandigheden'. De deuren voor het zoeken naar een oplossing worden telkens voor mijn neus dichtgegooid.

Sophietje.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor liddy » Vr 02 Okt 2009 18:52

Is er een mogelijkheid dat de irritaties komen door het niet kunnen omgaan met het einde?
Het is ook zo'n moeilijke situatie waar jullie in zitten.
Ik herinner me nog dat ik het moeilijk vond om te zien dat mijn man steeds minder ging eten.
Ik wilde dat hij zou eten, want dan zou hij het langer volhouden.
Gelukkig heb ik er geen strijd met mijn man over gemaakt, maar het was voor mij heel moeilijk
om te aanvaarden dat het einde weer een stukje dichterbij kwam.
Ik vond het een uitkomst om medische zaken met mijn huisarts te kunnen bespreken,
daar hadden we iedere week contact mee.
Voor meer daagse dingen overlegde ik met de thuiszorgverpleegster.
Je eigen emoties maken dat je soms niet ziet wat wel en wat niet belangrijk is voor je moeder.
Naar jou wordt niet gevraagd, jij bent immers niet de zieke. Hoe hard dat ook klinkt.
Daardoor kunnen heel gemakkelijk irritaties ontstaan.
Misschien gaat het je beter af door iets meer afstand te nemen.
Veel sterkte.

Gebruikersavatar
Sophietje
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: Ma 01 Jun 2009 21:47

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor Sophietje » Vr 02 Okt 2009 20:24

Hoi Liddy,

Ik moet er ook meer afstand van nemen, want op deze manier ga ik eraan onderdoor. Het liefst wil ik dichtbij haar staan, maar ze laat me niet toe en durft zich niet kwetsbaar op te stellen. Doordat mijn moeder misschien nog een paar maand te leven heeft, sta je als dochter machteloos aan de zijkant te wachten op wat ons gaat gebeuren. Iedereen is gespannen.

Ik zal moeten accepteren dat ze niet wil praten over wat mij verdrietig maakt. Ik moet nu een manier zien te vinden er mee om te gaan...

Sophietje

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor liddy » Vr 02 Okt 2009 23:01

Hoi Sophietje,

Ga met je huisarts praten. Hij/zij kent de situatie waarin je zit. Daar kun je een klankbord vinden en
wat nog belangrijker is, de huisarts kan door zijn/haar begeleiding van je moeder jouw helpen om te
gaan met de situatie.
De huisarts kan via jou onmisbare informatie krijgen waardoor hij/zij je moeder nog beter kan
behandelen/adviseren/begeleiden omdat hij/zij dan weet hoe het thuis gaat.
Hij/zij weet dan wat wel en niet mogelijk is aan hulp en inzet van de familie.
Het moeilijke van de periode nu is dat jij in een onmogelijke spagaat terecht komt.
Je wil dat je moeder blijft leven en anderzijds het wachten op haar dood valt niet te ontkomen.
Ook hoop je af en toe dat het over is, want het eist van je dan je aankunt en tegelijkertijd dat je dat denkt,
besef je dat dan wel je moeder overleden is en dat wil je ook niet.
Wist ik maar wat ik wilde. Dat ze blijft leven, maar niet zo.
En dan is het kringetje rond.
Praten, schrijven, huilen, lachen ...
Heel veel sterkte.


Terug naar “Naasten en relaties ...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten